دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی مطرح کرد؛

گفتمان مقاومت دستاورد استقلال داخلی کشور

سرلشکر رحیم صفوی گفت: گفتمان مقاومت در نتیجه استقلال داخلی و مقابله با استبداد خارجی شکل گرفت.

سرلشکر یحیی رحیم صفوی دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان بنیاد شهید و پژوهشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: یکی از گفتمان‌های موجود در تاریخ کشور، گفتمان مقاومت بود که به دنبال استقلال داخلی و مقابله با استبداد خارجی و محکومیت همه ابعاد استبداد غربی شکل گرفت. این گفتمان از زمان سیدجمال الدین اسدآبادی آغاز شد و در ادامه امام خمینی (ره) با همین گفتمان، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) در روز‌های ابتدایی انقلاب فرمودند که می‌خواهیم یک جمهوری اسلامی ایجاد کنیم، اما این جمهوری اسلامی مثل حکومت کشور‌های عربستان یا پاکستان نیست، بلکه بر اساس قرآن و سنت نبوی خواهد بود.


بیشتر بخوانید


سرلشکر رحیم صفوی درباره امضای این تفاهم نامه گفت: پژوهشگاه علوم و فنون انقلاب اسلامی شهید سلیمانی بر اساس این تفاهم نامه یک همکاری دو جانبه با بنیاد شهید خواهد داشت و برای اجرایی شدن مفاد آن، نمایندگانی را در این زمینه منصوب خواهیم کرد.

دستیار ویژه فرمانده کل قوا در امور نظامی تصریح کرد: موضوع این تفاهم نامه، همکاری‌های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه فرهنگی به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج آن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار