کد‌های رایگان، دامی برای سرقت اطلاعات کاربران

رئیس پلیس فتای استان کرمان در خصوص کد‌های رایگان ارائه شده در کانال‌ها و گروه‌های ِ شبکه‌های اجتماعی به کاربران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ امین یادگار نژاد، رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: بعضی از مجرمان سایبری کد‌های مربوط به سایت‌ها، ربات‌های تلگرام و پلاگین‌های معروف که در سایت‌های سازنده آن‌ها برای فروش قرار داده شده را به صورت رایگان یا با قیمت بسیار پایین در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

او افزود: کلاهبرداران در این ترفند به صورت مخفیانه و غیر مجاز با تغییر دادن اصل کد‌ها و گنجاندن کد‌های مخرب در آن به جمع‌آوری اطلاعات موجود در سایت‌ها و کسب اطلاعات محرمانه کاربران می‌پردازند.

سرهنگ یادگار نژاد به شهروندان با تأکید بر اینکه اطلاعات کاربران از مهم‌ترین گنجینه‌های مربوط به سایت‌ها است و بایستی به طور کامل از این اطلاعات محافظت شود، به شهروندان توصیه کرد: برای ایمن ماندن از نفوذ سارقان اطلاعات، از سایت‌ها و منابع اصلی فروشنده این قبیل خدمات که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند اقدام به خرید یا دانلود اطلاعات مورد نظر کنند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است، لذا کاربران در صورت مواجهه با موارد مشکوک با مراجعه به بخش مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir، با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.