الکترونیکی شدن جمع‌آوری صدقات در لرستان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان با اعلام خبر الکترونیکی شدن جمع‌آوری صدقات با استفاده از دستگاه کارت‌خوان (pos سیار)، گفت: رسید الکترونیکی آنی جایگزین صدور قبوض کاغذی تخلیه صندوق‌های صدقات خانگی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،مجید طائف،معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و شرایط موجود در جامعه، اظهار کرد: پرداخت صدقات به‌صورت الکترونیکی مناسب‌ترین روش تخلیه صندوق‌های صدقات خانگی و حذف فیزیکی پول است.

او تصریح کرد: در این روش همکاران امور خیرین امداد با مراجعه به درب منازل مشترکین صدقات و تخلیه صندوق‌ها، رسید الکترونیکی وجوه دریافتی را به‌صورت آنی صادر و به مشترکین تحویل می‌دهند که هم‌زمان پیامک مبلغ واریزی نیز برای آن‌ها ارسال می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد لرستان خاطرنشان کرد: در این روش امکان پرداخت صدقه با استفاده‌های از کارت‌های بانک‌های مختلف از طریق این دستگاه‌ها فراهم، که مستقیماً به‌حساب امداد واریز می‌شود.

طائف مزایای متعدد الکترونیکی شدن جمع‌آوری صدقات را برشمرد و افزود: در این روش قبوض کاغذی حذف و هزینه‌ها کاهش می‌یابند، همچنین انعکاس مبلغ جمع‌آوری شده به مشترک در آن واحد، سرعت انجام کار، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در شرایط موجود از دیگر مزایای این طرح است.

او با بیان اینکه جهت سهولت در پرداخت صدقه با استفاده از شیوه‌های نوین و الکترونیکی، خیرین عزیز می‌توانند با کد دستوری ۸۸۷۷، ۰۶۶# و یا با ارسال پیامک (عدد یک به ۸۸۷۷) اقدام کنند، ادامه داد: لازم به ذکر است در طی هشت‌ماهه سال جاری مبلغ پنج میلیارد و ۶۹۰ هزار تومان از محل صدقه جمع‌آوری شده است که این مبالغ در سرفصل‌هایی ازجمله کمک هزینه جهیزیه، کمک به خرید، ساخت، تعمیر و تکمیل مسکن، کمک موردی به نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، کمک هزینه‌های درمانی، کمک به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و... برای مددجویان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار