مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: واجدان شرایط دریافت کارت ملی هوشمند یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هستند که از این آمار یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به ادارات ثبت احوال مراجعه و یک میلیون و ۶۰۰ هزار کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، رضا راحت‌دهمرده  با اشاره به اینکه امکان صدور کارت‌ها فقط در تهران وجود دارد اظهارداشت: روند صدور این کارت‌ها بهتر شده و ماهی یک میلیون کارت ملی در تهران صادر و به موقع به استان‌ها ارسال می‌شود.

او افزود: در ابتدای نام‌نویسی با ازدحام جمعیت روبه‌رو شده و این نوبت‌دهی را سخت کرده بود، اما با گذشت زمان هم‌اینک مشکل خاصی در مرحله نام‌نویسی وجود ندارد.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان بیان کرد: ظرفیت صدور ۲ میلیون کارت ملی هوشمند در ماه وجود داشته، اما کمبود کارت اولیه از طرف چاپخانه به دلیل نبود تامین اعتبار و کارت خام است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که نام‌نویسی اولیه از متقاضیان کارت ملی هوشمند انجام می‌شود برگه رسیدی به آنان داده می‌شود که در آن کد رهگیری قید شده است.

دهمرده افزود: افراد با کدرهگیری در رسید به هر سازمان و دستگاهی مراجعه کنند خدمات دریافت خواهند کرد.

او تصریح کرد: در مرحله تحویل دریافت کارت ملی هوشمند به محض اینکه کارت به اداره محل درخواست‌کننده اعلام وصول شود پیامکی به متقاضی نسبت به دریافت کارت ملی ارسال می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: متقاضیان کارت ملی هوشمند در مرحله تحویل با مراجعه به محل درخواست‌کننده، در کمترین زمان ممکن یک تا ۲ دقیقه با مطابقت اثر انگشت کارت ملی هوشمند خود را دریافت خواهند کرد.

او بیان کرد: اسناد سجلی مهمترین سند هویتی یک فرد درجامعه است که نقش اساسی دربرنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار