آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن دانش‌آموزان فارس

همزمان با سراسر کشور مرحله آموزشگاهی سی و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان استان فارس با شرکت ۵۵۰ هزار دانش آموز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس،گفت: سی و نهمین دوره مسابقات قرآن تا پایان آذرماه در سطح مدارس استان برگزار می‌شود، و این به دلیل شرایط شیوع کرونا همگی به‌ صورت مجازی و در بستر شبکه شاد اجرا می‌شوند.

او، بیان کرد: سی و نهمین دوره  مسابقات قرآن برای دانش‌آموزان در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ، تفسیر، احکام و انشای نماز، مداحی، اذان، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و همچنین برای فرهنگیان در چهار رشته حفظ، قرائت، روش تدریس احکام و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

اسماعیلی، با اشاره به اینکه مرحله بعد، مرحله منطقه‌ای و شهرستانی است، زمان برگزاری این مرحله را بهمن‌ماه امسال اعلام کرد و ادامه داد:  امسال به دلیل شرایط شیوع کرونا، مرحله ۱۴ گانه مسابقات برگزار نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس، افزود: طبق جدول زمان‌بندی مشخص شده برای مسابقات قرآن، مرحله استانی این دوره از رقابت‌ها نیز بعد از ماه مبارک رمضان و اواخر اردیبهشت‌ماه سال آینده و مرحله کشوری نیز در تیرماه سال آینده اجرا می‌شود.

او، با اشاره به برگزاری بیش از ۲۰ عنوان برنامه در سطح مدارس استان به مناسبت هفته قرآن، عترت، اضافه کرد: با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا و وضعیت شهرستان‌ها نحوه برگزاری برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اعلام شده که استفاده از فضای مجازی به‌ ویژه شبکه شاد برای اجرای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار