مالک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کرونا باعث جهت دهی به فعالیت‌های دانشگاه امیرکبیر شد

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: شیوع ویروس کرونا باعث جهت دهی به برخی از فعالیت‌ها و قرار داد‌های دانشگاه شد.

مالک نادری، مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر تحریم‌ها بر قرار داد‌های دانشگاهی، اظهار کرد: شرایط تحریمی باعث شد تا رجوع صنعت به دانشگاه‌ها شدت بگیرد، چراکه صنایع دیگر نمی‌توانند فعالیت‌های بین المللی را ادامه دهند.

او افزود: در زمان تحریم‌ها حجم قرار داد‌های دانشگاه امیرکبیر نسبت به سال گذشته حدود ۷ برابر شده است و جذب منابع مالی هم  نسبت به ۲ سال گذشته بیش از دو برابر افزایش داشته است.

مالک با بیان اینکه بخش عمده‌ای از قرار داد‌های دانشگاه‌های ما به سمت ساخت و بومی سازی حرکت کرده است، تاکید کرد: صنعت در برخی از حوزه‌ها نیاز به ساخت و بومی سازی داشته است که این عامل در دانشگاه امیرکبیر با استفاده از دستگاه‌های خاص و تجهیزات جدید انجام گرفته و تحویل صنعت شده است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: ویروس کرونا باعث جهت دهی برخی از فعالیت‌ها و قرار داد‌های دانشگاه امیرکبیر شد، در واقع داخل دانشگاه شرکت‌های دانش بنیانی وجود داشتند که در حال ورشکسته شدن بودند و هیچ مشتری نداشتند، اما کرونا باعث توسعه فعالیت‌های این شرکت‌ها در زمینه تولید محصولات مقابله با ویروس کرونا یا کرونا محور شد.

مالک تاکید کرد: کرونا باعث ایجاد مشکلات جدی در زمینه اقدامات عمده تحقیقاتی و آزمایشگاهی دانشگاه امیرکبیر شد، چرا که به علت محدود بودن فضای آزمایشگاهی و بروز این بیماری فعالیت‌های آزمایشگاهی و پروژه‌ها با تاخیر انجام می‌شود.

او ادامه داد: بخشی از قرار داد‌ها و کار‌های تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر به واسطه کرونا زمین گیر شده است. هتل‌ها و بخش‌های خصوصی و خدماتی که با صنایع ارتباط داشتند در حال حاضر نقدینگی ندارند و گردش مالی آنان به شدت آسیب دیده است.

مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر درباره سرمایه گذاری افراد در بخش‌های تجاری سازی، گفت: هم اکنون در حوزه تجاری سازی پژوهش‌ها سرمایه گذار کم نیست، بلکه طرح و ایده خوب کم دیده می‌شود. نهاد‌های دولتی و شتاب دهنده‌ها در این زمینه پول‌های زیادی دارند، در هر جایی که طرح و ایده خوبی ارائه شد دیگر نباید از بابت سرمایه گذار نگران بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار