صدور هفتمین مجوز مجموعه‌ داری اسناد تاریخی طایفه زرنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی زنجان از صدور هفتمین مجوز مجموعه ‌داری خصوصی در استان زنجان برای مجموعه اسناد تاریخی طایفه زرنان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: پس از پیگیری‌های انجام‌ شده توسط امور موزه‌های استان زنجان، مجوز مجموعه ‌داری برای مجموعه اسناد تاریخی طایفه زرنان از سوی اداره‌کل موزه‌ ها و اموال منقول تاریخی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صادر شد.

او ادامه داد: مجموعه اسناد تاریخی طایفه زرنان ۲۷۲ شامل سند تاریخی دوره قاجار، توسط امین زرنانی گردآوری شده است.

ارجمند افزود: مجموعه‌ داران با استفاده از سرمایه‌های مادی و معنوی خود مواریث تاریخی و هنری را به شکل‌های مختلف جمع‌آوری و آن‌ها را برای آیندگان حفظ و نگهداری می‌کنند. مجموعه ‌داران با علاقه ذاتی خود و بدون چشم‌داشت در این حیطه فعالیت می‌کنند که در این راستا وظیفه ثبت و سامان‌دهی این اقدامات ارزشمند بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان در ادامه گفت: پیش از این شش مجوز مجموعه داری برای مجموعه چاقو، مجوز مجموعه ‌داری سنگ‌های قیمتی، مجوز کتب اسناد تاریخی، مجوز مجموعه‌ داری آثار اهدایی به مؤسسه خیریه مهرانه، مجوز اشیای مجاز تاریخی ‌فرهنگی و مجوز مجموعه‌ داری فسیل در حوزه تاریخ طبیعی در استان زنجان صادر شده است.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.