بازی قهرمان حوزه هنری فارس در جمع بزرگان تئاتر مقاومت

کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس در آستانه برگزاری هفدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت از حضور موفق این مرکز در جشنواره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اصغر گروسی کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس، گفت: با اجرای نمایش قهرمان یک بار دیگر سیمای ورزشکار جانباز و پاراالمپیکی بهمن گلبار نژاد را بر صحنه هنر زنده خواهیم کرد.

او، با اشاره به اینکه  امسال از میان تولیدات حوزه هنری فارس، نمایش قهرمان به نویسندگی اصغر گروسی و کارگردانی مشترک علیرضا داننده فرد و اصغر گروسی، در بخش مسابقه تئاتر خیابانی هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت به رقابت می‌پردازد، بیان کرد: این اثر به زندگی جانباز سرافراز و قهرمان استان فارس بهمن گلبار نژاد می‌پردازد که از قهرمانان پاراالمپیک جهان بود و بر اثر سانحه‌ای در صحنه ورزش و  پاراالمپیک ۲۰۱۶ ریودو ژانیرو آسمانی شد.

گروسی، تصریح کرد: وقتی مرحوم گلبار نژاد در مهمترین صحنه ورزشی جهان یعنی المپیک جان باخت کمتر کسی به ظرفیت هنری این شخصیت توجه داشت اما همان زمان تصمیم گرفتیم نگذاریم خاطره او به راحتی محو شود.

کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، ادامه داد: این نمایش  شنبه ۲۹ آذرماه از ساعت۳۰ و ۱۴ دقیقه اجرا می شود و از آن جا که به سبب دستور العمل های بهداشتی امکان پذیرش تماشاگر وجود ندارد، علاقه مندان برای تماشای این اثر و سایر آثار این دوره از جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت می‌توانند به پایگاه اینترنتی تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.

او، که خود نیز در بخش نمایشنامه نویسی به مرحله پایانی رقابت راه یافته افزود: با توجه به فضای همه گیری بیماری کرونا، امسال بخش‌های مختلفی از جمله بخش صحنه‌ای، تئاتر دانشجویی و تئاتر کودک و نوجوان جشنواره به صورت غیر حضوری برگزار شد، اما بخش تئاتر خیابانی تنها بخشی است که حضوری برگزار می‌شود.

گروسی، اضافه کرد: در سال‌های اخیر با حمایت مدیریت و همراهی هنرمندان شریف و کم توقع، آثار تولید شده در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری برای این مرکز آیرو بوده و افتخار آفریدند که انتظار می رود  این روند ادامه یافته و همچنان پرچم تئاتر فارس بر چکاد موفقیت در اهتزاز باشد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار