رئیس دانشگاه پیام نور اسدآبادگفت:هفته ی پژوهش فرصتی مناسب برای نهادینه کردن پژوهش در جامعه است.

محمدامرایی, رئیس دانشگاه پیام نور اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان اظهار داشت:هفته‌ی پژوهش فرصتی مناسب برای توجه و تمرکز بیشتر بر اهداف پژوهشی است از جمله این اهداف می‌توان به شناسایی توانمندی‌های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر، امکان تجاری سازی یافته‌های پژوهش و فناوری، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه اشاره کرد.

او ادامه داد:پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیاز‌ها برای دستیابی به پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور به شمار می‌رود و قدرت و استقلال هر کشوری ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور اسدآباد افزود:ارتقاء فرهنگ و تمدن هر جامعه‌ای در سایه گسترش علم و توسعه بخشی به آن میسر می شود و مهم‌ترین ابزار در راه توسعه علم، تحقیق و پژوهش است.  

امرایی ادامه داد: در واقع رشد علم محصول کار‌های پژوهشی است و کمیت و کیفیت تحقیقات علمی و پژوهشی در هر جامعه‌ای زمینه ساز توسعه و پیشرفت آن جامعه است.

از ۲۲ تا ۲۸ آذر به نام هفته پژوهش نام گذاری شده است

این مدرس دانشگاه همچنین گفت:قرار گرفتن در دنیای تغییر و تحول، ضرورت مقابله با چالش‌های فراروی آن را برای داشتن کشوری مستقل و توسعه یافته ایجاب می‌کند که در این میان، نقش پژوهش در توسعه همه جانبه پایدار، چنان برجسته و انکارناپذیر است که می‌توان آن را نیروی محرک توسعه در همه حوزه ها، اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست و جامعه دانست.

رئیس دانشگاه پیام نور اسدآباد با اشاره به وجود چهار دانشگاه در دیارسیدجمال بیان کرد: توسعه شهرستان باید از منظر علمی دنبال شود و با راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و ظرفیت‌های خوب شهرستان در زمینه کشاورزی، صنعت، معادن، گردشگری و دامپروری می توان بستر مناسبی جهت توسعه پایدار در شهرستان ایجاد کرد.  

امرایی همچنین به فعالیت‌های مرکز مطبوع خود نیز اشاره داشت و گفت:به این منظور دانشگاه پیام نور به عنوان یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های شهرستان در زمینه پژوهش، با توجه به اینکه پژوهش و فناوری را یکی از اساسی‌ترین شاخص‌های اصلی پیشرفت و توسعة پایدار در کشور می‌داند، رسالت اصلی خود را در پژوهش و فناوری معطوف به تولید علم و نیز انجام پژوهش و تولید فناوری نموده است.

او همچنین گفت:در این زمینه با اقدامات خوبی که از سال گذشته در حوزه‌ی پژوهش دانشگاه پیام نور صورت گرفته و حمایت‌های ویژه‌ای که معاونت پژوهشی پیام نور در این حوزه داشته اند، وضعیت پژوهشی دانشگاه پیام نور متحول شده است که طبق فهرست منتشر شده از سوی دانشگاه استنفورد و همچنین انجمن شیمی ایران، سه استاد دانشگاه پیام نور کشور در زمره دانشمندان دو درصد برتر دنیا قرار گرفتند.  

رئیس دانشگاه پیام نور اسدآباد بیان کرد:دسترسی اعضای محترم هیات علمی به پایگاه‌های اطلاعات علمی بین المللی، داخلی و منابع سایر کتابخانه‌های فراهم شده، چاپ مقالات علمی، پژوهشی، مقالات منتشره در نشریات ISI باعث شده شاهد رشد کمی و کیفی بسیار خوبی در اسدآباد باشیم.

امرایی همچنین عنوان کرد:نسبت تعداد مقالات به تعداد اعضای هیات علمی، علیرغم عدم وجود دوره‌های تحصیلات تکمیلی در اکثر رشته‌ها در دانشگاه واقعا چشمگیر است.

او در ادامه تصریح کرد:تعداد مقالات محققان اسدآباد امسال در ISI: ۲۳، ISC: ۷۵، علمی و پژوهشی ۶۱، همایش‌های مختلف ۱۶۳ مقاله است.

رئیس دانشگاه پیام نور اسدآباد گفت:در مراسم آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه پیام نور استان همدان، آقای دکتر مهدی کاکائی عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور اسدآباد به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شدند.

لازم بذکر است دانشگاه پیام نور مرکز اسدآباد در سال ۱۳۷۳ با پذیرش ۳۰ دانشجو فعالیت علمی خود را آغاز کرد و در حال حاضر دارای ۲۰ رشته تحصیلی، ۱۷ عضو هیات علمی و تقریبا ۱۰۰۰ دانشجو است .

این مرکز دانشگاهی تعداد ۶ واحد آزمایشگاه‌ در مقطع کارشناسی و۳ آزمایشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی  و ۲ کارگاه‌های تحقیقاتی است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.