وزیر علوم در همدان:

۴۳ پارک علم و فناوری در کشور فعال است

وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری بابیان اینکه باید به سمت صنعتی شدن علم پیش رفت، گفت: وزارت علوم در این زمینه تعداد پارک‌های علم و فناوری را به ۴۳ پارک افزایش داده است.

۴۳ پارک علم و فناوری فعال استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور غلامی پیش از ظهر شنبه در نشست با مدیران ادارات، روسا و معاونین آموزش عالی شهرستان اسدآباد ضمن تسلیت اربعین و ۲۸ صفر؛ ایام اربعین حسینی را یک دانشگاه تمام عیار برای مردم و مسئلوین دانست.

او با بیان اینکه امروزه تحریم‌های ناجوانمردانه باعث شده که همه ارگان‌ها و نهاد‌ها از تمام ظرفیت خود برای بی اثر کردن تحریم‌ها استفاده کنند، گفت: باید به سمت صنعتی شدن علم پیش برویم و در این راستا وزارت علوم تعداد پارک‌های علم و فناوری را به ۴۳ پارک افزایش داده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طرح ساماندهی آموزش عالی در وزارت علوم در حال تدوین است، اظهار داشت: در این طرح استانداردسازی و افزایش کیفیت دانشگاه‌ها مد نظر است.

غلامی با بیان اینکه باید به سمت تقویت و حمایت از دانشگاه‌ها پیش رفت، اظهار داشت: در این زمینه باید نگاه ویژه‌ای به دانشگاه ملی داشت چرا که وابسته به دولت هستند و دانشجویان هزینه کمی برای آن‌ها پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه سید جمال الدین اسد آبادی در برنامه ساماندهی مراکز آموزش عالی قرار دارد، اظهار داشت: تاسیس دانشگاه‌هایی همچون تهران ممکن و مقدور نیست و باید از ظرفیت دانشگاه‌های سایر استان‌ها استفاده کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه‌های پردیس فقط در مدیریت و برنامه ریزی وابسته هستند و باید به صنعت موجود در منطقه در تاسیس یک رشته در دانشگاه‌ها توجه شود، گفت: پارک‌های علم و فناوری باعث جهت دهی به تلاش‌ها و تحصیل دانشجویان شده است.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای بازوی وزارت علوم در تبدیل علم به صنعت است

غلامی عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بازوی وزارت علوم در تبدیل علم به صنعت است و از این جهت مورد حمایت ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

او در ادامه با بیان اینکه وجود دانشگاه‌هایی همچون سید جمال الدین اسدآبادی از کوچ مردم منطقه به شهر‌های بزرگ‌تر و به تبع آن پذیرش فرزندان این دیار در دانشگاه‌های دیگر جلوگیری کرده است، گفت: نباید بی ضابطه اقدام به تاسیس مراکز آموزش عالی کرد چرا که اینکار باعث ضربه به علم می‌شود و باید در تاسیس دانشگاه‌ها قانون را ملاک قرارداد.

غلامی با بیان اینکه دیدگاه غلطی که وجود دارد این است که دانشجویانی که در دانشگاه‌های کوچک پذیرفته می‌شوند ضعیف‌تر هستند، اما این دیدگاه کاملا اشتباه است، گفت: ما باید امکانات آموزشی را برای هر دانشگاهی که تاسیس می‌کنیم برابر سایر دانشگاه‌های مطرح داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه سعی ما بر این است تا دانشگاه‌ها از امکانات یکدیگر استفاده کنند و در این بین دانشگاه مادر هر استان باید سایر دانشگاه‌ها را حمایت کند، گفت: این همکاری به ویژه در حوزه تحقیقات بیشتر از سایر زمینه‌ها مدنظر است.

غلامی ادامه داد: فضای فیزیکی ساخته شده برای دانشکده فنی و حرفه‌ای وضعیت خوبی دارد و باید از مهر سال بعد پذیرش دانشجو داشته باشد و وزارت علوم نیز در آینده نسبت به رفع مشکلات دیگر آن اقدام خواهد کرد

غلامی درباره سند مالکیت دانشگاه سیدجمال نیز افزود: قرارداد واگذاری زمین از بنیاد مسکن به دانشگاه؛ حکم سند را دارد و می‌توان به ساخت و ساز سایر ساختمان‌های دانشکده پرداخت در چند روز گذشته نیز ۸۰۰ میلیون برای این امر به حساب دانشکده واریز شده است.

انتهای پیام/ د

نشست وزیر علوم با مسئولان دانشگاه پیام نور اسدآباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.