دیوارنوشته فخریگاه مهاباد پاکسازی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: دیوار‌های فخریگاه مهاباد که مورد هجمه افرادی ناشناس قرار گرفته بود، پاکسازی شد.

عبیدالله سرخابی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به منظور حفاظت از آثار باستانی و بهسازی و پاکسازی اماکن تاریخی و همچنین تعامل نزدیک با مردم و نهاد‌های مدنی و فرهنگ‌سازی در این زمینه با همکاری تعدادی از کوهنوردان و علاقمندان به محیط زیست و میراث فرهنگی ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اقدام به پاک کردن نوشته‌ها و پاکسازی محوطه باستانی فخریگاه کردند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در دو هفته گذشته تعدادی از آثار فرهنگی مهاباد در قالب دیوارنویسی مورد هجمه افرادی ناشناس قرار گرفته بود، افزود: این افراد ناآگاه با اعمال ضد فرهنگی خود موجب تزلزل بنیان و کریه شدن دید منظری این آثار شدند.

سرخابی اذعان کرد: پاکسازی دیوارنوشته روی بدنه اصلی گوردخمه فخریگاه توسط کارشناس مرمت آثار باستانی و با هماهنگی اداره کل و زیر نظر کارشناسان مرمت آن اداره در هفته آینده صورت می‌گیرد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.