رئیس قوه قضاییه:

پاسخگویی به شبهات باعث کاهش انحرافات خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: پاسخگویی به شبهات و مسائل مردم باعث تعمیق باور دینی و کاهش انحرافات خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام و المسلین رئیسی، رئیس قوه قضاییه عصر امروز در سفر به قم از دستاورد‌های ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بازدید کرد.

در این بازدید از ۳۰۰ اثر پژوهشی این دفتر در یک سال گذشته به دست رئیس قوه قضائیه رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در این بازدید بر معرفی هر چه بیشتر این دفتر به ویژه بخش پاسخ به شبهات و سوالات مردم تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در جمع مدیران  دفتر تبلیغات اسلامی گفت: پاسخگویی به شبهات و مسائل مردم باعث تعمیق باور دینی و کاهش انحرافات خواهد شد.

او تاکید کرد: شناسایی مسائل روز جامعه در زمینه‌های مختلف و ارائه راهکار مبتنی بر مسائل علمی پژوهشی و مبانی اسلام از مسائلی است که دفتر تبلیغات به آن توجه کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: کار این دفتر کمک بسزایی در حل مسائل است چرا که نقش علما و روحانیون در رصد مسائل مهم جامعه بسیار ارزشمند است.

رئیس قوه قضاییه گفت: فعالیت های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، می تواند باعث کاهش جرم و درنتیجه کمک به دستگاه قضایی باشد.

او افزود: فعالیت‌های این دفتر در شناسایی مسائل به ویژه مباحث فکری- اندیشه ای، آسیب‌های جامعه و جریان‌های انحرافی خوب و ارزشمند بوده است، به ویژه آن که می‌تواند باعث برخورد متناسب، صیانت بخشی به جوانان و تعمیق باور‌های دینی باشد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: این امر باعث کاهش جرم در جامعه و کمک به دستگاه قضایی می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: امروز مسائل مهمی مانند اخلاق، خانواده و سبک زندگی در جامعه مطرح است که مباحث نرم‌افزاری دفتر تبلیغات می‌تواند به سازوکار‌هایی برای اجرا تبدیل شود.

رئیس دستگاه قضا در ادامه از تولید علم در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخن گفت و افزود: در این زمینه کار‌های نو ارائه شده است که حوزه علمیه باید آن اندیشه‌ها را خوب پرورش دهد.

رئیس قوه قضاییه همچنین کار‌های این دفتر را هدفمند توصیف کرد و گفت: کار‌های ارائه شده نشان می‌دهد در زمینه شناخت مسائل، ارائه راهکار‌ها و تشخیص اولویت‌ها خوب عمل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: امروز دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری در حوزه است چرا که روشنفکر حقیقی بر خلاف نظر برخی که پیروی از اندیشه‌های غربی را روشنفکری می‌دانند کسی است که جامعه و مسائل آن را خوب بشناسد، نقش خود را بشناسد و به درستی ایفای نقش کند.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: گام بعدی شما، باید تنظیم سازو کار‌های متناسب برای برنامه‌های تنظیمی این دفتر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در پایان گفت: رسالت شما شکل دادن کار‌های اندیشه‌ای قوی برای قوی‌تر کردن کشور باشد.

او افزود: رهبر معظم انقلاب همیشه مشوق ما بوده‌اند تا کشور را قوی‌تر کنیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار