رئیس مرکز بهداشت شادگان از معدوم سازی یک هزار و ۸۷۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سجاد جلیلیان رئیس مرکز بهداشت شهرستان شادگان با اشاره به معدوم سازی یک هزار و ۸۷۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان گفت: اقلام معدوم شده شامل انواع نوشیدنی، خیار شور، پفک، انواع لبنیات و لواشک بوده است.

او افزود: این مواد غیرقابل مصرف از مراکز مختلف تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی کشف شده است و این امر لزوم توجه بیشتر مردم به تاریخ مصرف مواد غذایی را گوشزد می‌کند.

جلیلیان در ادامه با اشاره به اینکه این مواد غذایی در صورت مصرف می‌توانست سلامتی شهروندان را به خطر بیندازد، اظهار داشت: مردم باید در هنگام خرید هر نوع ماده غذایی و خوراکی به درج تاریخ انقضا و مصرف مواد خوراکی دقت کنند، زیرا مواد غذایی فاقد برچسب تاریخ انقضا و مصرف، تقلبی بوده سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازند.

رئیس مرکز بهداشت شادگان با بیان اینکه برخی از فروشندگان موادغذایی تاریخ مصرف گذشته را در مراکز فروش به مردم عرضه می‌کنند، تصریح کرد: تاریخ مصرف یکی از مهمترین نکاتی است که مردم در تهیه مواد غذایی و خرید باید به آن توجه کنند، البته سامانه بهداشت ۱۹۰ و ۱۴۹۰ به طور شبانه روزی آماده دریافت شکایات بهداشتی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.