موسوی عنوان کرد:

استاندار فارس به حل مشکل نیروی انسانی شهرداری شیراز کمک کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: از استاندار فارس می‌خواهیم به حل مشکل نیروی انسانی در شهرداری شیراز کمک کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبدالرزاق موسوی با تاکید بر اینکه با موضوع دسترسی آسان و سریع به خدمات از حقوق مسلم شهروندان است، عملکرد شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز در حوزه حقوق شهروندی را برجسته و قابل دفاع خواند و گفت: آمادگی داریم این موضوع را در هر مکان و زمانی با عدد و رقم نشان دهیم.

او عنوان کرد: ساخت این پروژه عمرانی حاصل کار عوامل متعدد انسانی اعم از مدیریت شهرداری، شهردار منطقه، مجموعه مدیران و مهمتر از همه مردمی است که هزینه اداره این شهر را می‌پردازند.

رئیس شورای شهر شیراز با اشاره به تفاوت شهر‌داری با دیگر نهاد‌ها و سازمان‌ها در نوع عملکرد خود ابراز داشت: هزینه‌های اداره شهر را شهروندان پرداخت می‌کنند و همین موضوع جنس و نوع کار، همچنین اهمیت و حساسیت نحوه ارائه خدمات را مضاعف ساخته است.

موسوی، موضوع تسهیل دسترسی آسان و سریع به خدمات را از مباحث بسیار مهم در اسناد بین‌المللی حقوق شهروندی دانست و افزود: در ارزیابی‌های گوناگون، موضوع حق دسترسی با عنوان حقوق بنیادی شناخته می‌شود همانگونه که در دیگر حوزه‌ها از دسترسی آزاد به اطلاعات و خدمات یاد می‌شود؛ اما آنچه در شهرداری موضوعیت دارد، حق دسترسی راحت و آسان به انواع خدمات است.

او، مهمترین ماموریت شهرداری و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان را حق ایجاد زمینه دسترسی آسان و سریع به خدمات با کیفیت دانست و گفت: یکی از مصادیق این موضوع را امروز در افتتاح این پروژه شاهد هستیم.

موسوی همکاری شورای شهر، شهرداری شیراز و مجموعه استانداری را در ارائه خدمات به شهروندان ستود و آن را مطلوب ارزیابی کرد.

او در ادامه با اشاره به اهمیت شان و جایگاه کلانشهر شیراز و نیز بهره‌مندی آن از تاریخ و دیرینگی شایان توجه، گفت: سخنان، بحث‌ها و نظرات ما می‌بایست در قد و قواره کلان‌شهر شیراز باشد و نه کمتر از آن.

خط ۲ مترو پروژه‌ای فراملی است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با اشاره به بازدید اخیر خود از خط ۲ متروی شیراز، از این پروژه با عنوان طرحی ملی و حتی فراملی یاد کرد و اظهار داشت: نقش مدیران شایسته را در اجرای این پروژه نادیده نمی‌گیریم؛ اما نباید از جوانانی غافل شد که به شایستگی در کنار مدیران با تجربه و پا به پای آن‌ها در این خط مترو و دیگر پروژه‌های شهری توانمندی خود را نشان دادند و ضروری است که از آن‌ها تقدیر کنیم.

او با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های باارزش کشور، استان و شهر هستند، ابراز داشت: امروز به عنوان عضوی از شورای شهر، این ایراد را بر خود دارم که علی‌رغم همه کارهایی که انجام دادیم نتوانستیم مشکل جوانان را حل کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از استاندار فارس درخواست کرد که اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکل جوانانی که در میان آن‌ها مدیران بسیار شایسته‌ای نیز وجود دارد، به کار بندند.

موسوی عنوان کرد: در سال‌های فعالیت خود، فردی بسیار سختگیر در انتخاب افراد بوده‌ام؛ اما امروز در بین جوانان مدیرانی را می‌بینم که می‌توانند این شهر را متحول کنند و انتظار امروز ما از شخص استاندار این است که فضا را برای ادامه خدمت این مدیران شایسته در شهرداری فراهم کنند.

او خواستار همکاری دولت برای حل مشکل نیروی انسانی در شهرداری‌ها شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان با اشاره به گذشت ۳ سال و ۴ ماه از آغاز به کار شورای پنجم، ابراز داشت: آنچه از ما به جا خواهد ماند، تلاش‌هایمان در راستای خدمت به مردم و خدا است و هیچ کس نمی‌تواند آنها را ارزیابی کند مگر خود انسان بعد از پایان کار و در زمانی که با خود خلوت کرده است؛ اینکه چقدر احساس آرامش و امنیت داریم ضامن کیفیت خدماتی است که ارائه کرده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار