مرگ ۴۶ نفر به علت مسمومیت با قرص برنج در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۴۶ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج از ابتدای فروردین تا پایان آبان در مازندران جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۴۶ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج از ابتدای فروردین تا پایان آبان در مازندران جان خود را از دست دادند، گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد کاهش داشت و از کل فوتی‌های مسمومیت با  قرص برنج در استان ۲۸ نفر زن  و بقیه مرد بودند.

او افزود: بر اساس گزارش مراکز پزشکی قانونی مازندران، در این مدت شهرستان‌های بابل با ۱۳، ساری با ۶، تنکابن و محمود آباد هر کدام با ۵ فوتی بیشترین آمار تلفات قرص برنج را به خود اختصاص دادند.


بیشتر بخوانید


دکتر عباسی با بیان اینکه مهرماه با ۸، تیر و شهریور هر کدام  با ۷  فوتی در آن گزارش شده است، ادامه داد: هر چند در سال‌های گذشته و طبق آمار‌های موجود شاهد کاهش تلفات قرص برنج در استان بودیم، اما می‌توان با اعمال تدابیر ویژه و سختگیرانه‌تر برای جلوگیری از ورود غیرقانونی قرص برنج به کشور و ممنوعیت فروش آن و نیز اطلاع رسانی از سوی نهاد‌های مرتبط برای آگاه سازی عمومی از مخاطرات این آفت کش، روند کاهشی را دو چندان کرد.

بر اساس اعلام پزشکان قرص برنج هیچ پادزهری ندارد و به همین دلیل افراد پس از مصرف آن جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار