کاهش ۵۲ درصدی مصرف قرص برنج در مازندران

۱۳ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از قرص برنج سه ماهه نخست امسال در مازندران جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر علی عباسی مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۱۳ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از قرص برنج در سه ماهه نخست امسال در استان فوت کردند، گفت: آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با قرص برنج امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۲ درصد کاهش داشته است.

او افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان از مجموع ۱۳ نفری که جان خود را از دست دادند، ۸ نفر خانم و بقیه آقا بودند.

دکتر عباسی گفت: بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های بابل با ۴، آمل، قائمشهر و نوشهر کدام با ۲ نفر نفر ثبت شده است.

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه در همه ماه‌های سال مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج در استان وجود داشت، افزود: سنین ۲۱ الی ۳۰ سال با ۵ نفر بیشرین و ۶۱ سال به بالا با یک نفر کمترین آمار را به خود اختصاص دادند.

او ادامه داد: خرداد با ۶ مورد، اردیبهشت با ۴ و فروردین با ۳ مورد بیشترین ماه‌هایی بود که در آن مسمومیت با قرص برنج ثبت شده است.

مدیر‌کل پزشکی قانونی مازندران گفت: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار