سارا پالین: درباره آسانژ اشتباه کردم

فرماندار آلاسکا در یک پیام ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد، اعتراف کرد که درباره جولیان آسانژاشتباه کرده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سارا پالین، نامزد اسبق معاون ریاست جمهوری و فرماندار آلاسکا در حمایت از جولیان آسانژ، بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس، گفت: او مستحق بخشش است.

دیروز شنبه، پالین در یک پیام ویدئویی که در یوتیوب منتشر شد، اعتراف کرد که اشتباه کرده است. او گفت چند سال پیش از جولیان آسانژ حمایت نکرده و فکر می‌کرده مطالبی را فاش کرده است که شاید نباید.

در سال ۲۰۰۸، ویکی لیکس مجموعه‌ای از پیام‌های خصوصی پالین و نامه‌های الکترونیکی دولتی که از حساب Yahoo.com او بدست آمد را افشا کرد. سارا پالین، ویکی‌لیکس را به القاعده تشبیه کرد و خواستار آن شد که جولیان آسانژ صاحب اصلی این سایت نیز همچون اسامه بن لادن تحت تعقب قرار گیرد. با این حال، او در سال ۲۰۱۷ از طریق فیس بوک از آسانژ عذرخواهی کرد و او را به خاطر باز کردن «چشم مردم به نامزد‌های دموکرات و عوامل آنها» تحسین کرد.

جولیان آسانژ در حال حاضر، در زندان انگلیس زندانی است و منتظر نتیجه دادگاه استرداد است. واشنگتن درصدد است تا آسانژ را به دلیل نقش وی در انتشار فایل‌های مخفی از وزارت خارجه آمریکا و همچنین گزارش‌های جنگ عراق و افغانستان در سال ۲۰۱۰ مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

پیش از این، ادوارد اسنودن، افشاگر کنونی و کارمند سابق سازمان سیا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواسته بود تا جولیان آسانژ را که اکنون در انگلیس بازداشت شده و همچنین در آمریکا متهم است، عفو کند.

پیش از این، «ملکه الیزابت» و «بوریس جانسون» ملکه و نخست‌وزیر انگلیس، خواستار عفو افشاگر ویکی‌لیکس شده بودند.

جولیان آسانژ در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور پناه برده بود. او آن زمان بخاطر آنکه اسناد محرمانه دولت آمریکا را در وب‌سایت خود منتشر کرده بود، حاضر به ترک سفارت اکوادور نبود.

مقامات لندن به مدت سه سال ٢٤ ساعته مقابل سفارت اکوادور نگهبان گذاشته بودند تا در صورتی که آسانژ خارج شود، او را دستگیر کنند. اما سرانجام دولت اکوادور پناهندگی سیاسی او را لغو کرد و از پلیس انگلیس خواست تا به داخل سفارت رفته و آسانژ را بازداشت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار