جلسات دادرسی آسانژ از سر گرفته می‌شود

جلسات دادرسی بنیانگذار پایگاه اینترنتی افشاگری ویکی‌لیکس پس از ماه‌ها وقفه ناشی از شیوع ویروس کرونا، امروز دوشنبه در لندن از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دعوی حقوقی جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت ویکی‌لیکس، برای جلوگیری از استردادش به آمریکا -که در آنجا با اتهامات جنایی در ارتباط با فعالیت‌های وب سایت ویکی‌لیکس مواجه است- پس از ماه‌ها وقفه ناشی از تعطیلی به سبب شیوع ویروس کرونا، روز دوشنبه (هفتم سپتامبر) در لندن از سر گرفته می‌شود.

مقامات آمریکایی آسانژ ۴۹ ساله متولد استرالیا را به توطئه برای هک کردن رایانه‌های دولت و نقض قانون جاسوسی -در خصوص انتشار اطلاعات عظیم دیپلماتیک محرمانه از سوی ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۰-۲۰۱۱- متهم کرده‌اند.

جلسات دادرسی او در ماه فوریه برگزار شد و قرار بود در ماه مه از سر گرفته شود، اما به دلیل تعطیلی سراسری برای جلوگیری از گسترش کووید ۱۹ به تعویق افتاد.

دادگاه اکنون قرار است صحبت‌های شاهدان را بشنود که در ارتباط با مولفه‌های اصلی موجود در دفاعیات او شهادت خواهند داد. این مولفه‌ها شامل این موضوع می‌شود که پرونده او با اتهامات سیاسی است و این که سلامت روانی او در معرض خطر قرار داد و این که در زمانی که او در سفارت خانه اکوادور بود از او و وکلایش جاسوسی شد.

آسانژ در جلسات دادرسی ماه فوریه حضور داشت و انتظار می‌رود روز دوشنبه بار دیگر در دادگاه حضور یابد.

یک کمپین که از سوی استلا موریس، همسر آسانژ و مادر دو فرزند خردسالش آغاز شده است، برای کمک به پرداخت هزینه‌های حقوقی او تاکنون بیش از ۸۸ هزار پوند (صد و هفده هزار دلار) جمع‌آوری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار