عربشاهی: حیف شد که پرسپولیس قهرمان آسیا نشد

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره شکست این تیم برابر تیم اولسان کره جنوبی توضیحاتی را بیان کرد.

ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت و گو باخبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شکست این تیم برابر تیم اولسان کره جنوبی اظهار کرد: هر ۲ تیم در ابتدا با احتیاط بازی کردند. تیم کره‌ای در  ۱۵ دقیقه اول بازی یک مقدار در حفظ توپ بهتر بود و این تیم یک موقعیت گلزنی ایجاد کرد که مهاجم برزیلی توپ را به بالای دروازه زد. کنعانی زادگان و  سیدجلال حسینی  در دفاع وسط و سرلک و نوراللهی در خط هافبک خوب بازی کردند.

زیر ساخت های اولسان قابل مقایسه با پرسپولیس نیست  

پیشکسوت پرسپولیس  بیان کرد: حیف شد که پرسپولیس جام قهرمانی را به دست نیاورد  چرا که این تیم زحمت زیادی کشید و شایسته قهرمانی بود. از ۱۱ بازیکن دور مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا حدود ۴ بازیکن در فینال نبودند. اگر این بازیکنان در زمین مسابقه حضور داشتند شاید اتفاق دیگری رخ می‌داد. در مجموع از شایستگی تیم پرسپولیس کم نشد. البته زیر ساخت‌های تیم اولسان قابل قیاس با پرسپولیس نیست.  سرخپوشان فقط از لحاظ هوادار از حریف کره‌ای برتر هستند.

عربشاهی گفت: در سمت چپ امید عالیشاه یک مقدار در برگشت به عقب تاخیر داشت. او  عمل پرسینگ را به خوبی انجام نمی‌داد. با وجود اینکه تیم اولسان یک ربع اول بازی را در اختیار داشت، شرایط برای پرسپولیس بهتر شد  و عبدی با بازی بدون توپ بشار توانست صاحب موقعیت گلزنی شود و با یک ضربه فنی عالی گل اول تیمش را  زد.  

پرسپولیس یک سوم هزینه های اولسان را نکرده بود 

عربشاهی بیان کرد: تیم پرسپولیس  بعد از گل باید احتیاط می‌کرد تا گل تساوی را دریافت نکند، اما بی احتیاطی مدافع میانی ما باعث شد که مهاجم حریف به زمین بخورد و داور با استفاده از VAR پنالتی اعلام کند. البته سرخپوشان در  نیمه دوم بهتر بازی کردند. آن‌ها  استرس نداشتند. ارسال از جناحین در دستور کار تیم کره‌ای بود و به هدف خود رسیدند و از جناح چپ پرسپولیس توپ را سانتر کردند و  در نهایت شیری خطای هند کرد و  مهاجم برزیلی اولسان گل دوم تیمش را به ثمر رساند.  

او افزود: تیم پرسپولیس یک سوم هزینه‌های تیم کره‌ای را نکرده بود، اما تک تک بازیکنان با جان و دل بازی کردند. پرسپولیسی ها بدشانس بودند که به گل نرسیدند.

پرسپولیس و استقلال از لحاظ مدیریتی ضربه خورده اند 

عربشاهی درباره دلیل ۲۷ سال ناکامی در کسب جام قهرمانی  گفت: این موضوع برای فوتبال ما بد است که  رئیس فدراسیون فوتبال نداریم تا او بتواند از حقوق باشگاه‌های ایرانی دفاع کند. متاسفانه تیم‌های پرسپولیس و استقلال از لحاظ مدیریتی ضربه خورده اند. به هر حال سرخابی‌ها زیر نظر وزارت ورزش هستند و مدیر عامل این ۲ باشگاه  از طریق وزیر ورزش انتخاب می‌شود و این موضوع به آن‌ها  لطمه می‌زند. سردرگمی در این ۲ باشگاه وجود دارد. مدیران نمی دانند چه مدت در این باشگاه ها حضور دارند.  

او افزود: به نظرم سازمان لیگ هم به پرسپولیس ضربه زد. حداقل مسئولان اجرایی مسابقات لیگ برتر باید  اجازه می‌دادند تا سرخپوشان با نساجی بازی کنند و از شرایط  بازی خارج نشوند. البته یک هفته از بازی های تیم کره‌ای در لیگ قهرمانان آسیا گذشته بود و  آن‌ها فرم بدنی خود را حفظ کرده بودند.  

عربشاهی در پایان درباره عملکرد داور فینال آسیا گفت: داور نمره قبولی نگرفت و قضاوت خوبی در این بازی نکرد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
داور قطری برخلاف داوران(لنگی)ایرانی بی معرفتی کرد .
آخرین اخبار