در واکنش به اتهام‌زنی‌های آمریکا مطرح شد؛

پوتین: سازمان‌های اطلاعاتی برای امنیت ما مهم هستند

رئیس‌جمهور روسیه در اظهارات اخیر خود نقش سازمان‌های اطلاعاتی در امنیت کشورش را بسیار مهم دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (یک شنبه) در مراسم بزرگداشت تاسیس دستگاه اطلاعاتی خارجی کشورش (SVR) نقش سازمان‌های اطلاعاتی در امنیت روسیه را بسیار مهم دانست.

پوتین که این اظهارات را در واکنش به اتهام زنی‌های اخیر به کشورش و دست داشتن در حملات سایبری علیه نهاد‌های آمریکایی مطرح می‌کرد، افزود: «سازمان‌های اطلاعاتی تضمین کننده توسعه ما و کشوری دموکراتیک و مستقل هستند، آن‌ها برای امنیت ما بسیار مهم هستند.»

او سپس در همین راستا افزود: «ادامه کار این سازمان‌ها امری مهم است. باید به این امر توجه‌ای ویژه داشته باشیم تا با افراط‌گرایی و فساد مباره کنیم.»

در بخش بعدی سخنانش، پوتین خطاب به کارمندان این سازمان‌ها گفت: «باید توجهی ویژه به خطرات ناشی از درگیری در مرز‌های کشور داشته باشید.»

رئیس‌جمهور روسیه در انتها گفت انتظار دارد دستگاه‌های اطلاعات خارجی نیز همچنان روش خود را با انعطاف‌پذیری و فعال ادامه دهند تا تهدیدات احتمالی شناسایی و خنثی شود.

هفته گذشته «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، مسکو را به دست داشتن در حملات سایبری اخیر علیه واشنگتن متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه مستنداتی در اثبات ادعاهایش گفت: «تلاش بسیار چشمگیری صورت گرفته و من فکر می‌کنم در این مورد اکنون کاملاً واضح است که روسیه در پشت حملات گسترده سایبری به ایالات متحده قرار دارد.»

این در حالی است که مسئولان فدرال آمریکا روز گذشته با صدور هشداری فوری اعلام کردند طرف‌هایی که حملات سایبری علیه نهاد‌های دولتی این کشور را انجام داده اند، از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده کرده‌اند.

اما روز گذشته برخلاف پمپئو، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، در رشته پیامی توییتری نسبت به حملات سایبری به ایالات متحده واکنش نشان داد و «چین را مقصر در این حملات سایبری دانست.»

این در حالی است که یک مقام ناتو با اشاره به حملات سایبری علیه مراکز مهم دولتی آمریکا اعلام کرده است تیم سایبری این سازمان در حال بررسی سامانه‌های رایانه‌ای خود است.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید خواستار مقابله شدید با حملات سایبری به آمریکا شد و گفت: «حمله سایبری روسیه اثبات کننده یک مفهوم است. آن‌ها می‌توانند وارد سیستم‌های حیاتی شوند و دیگران نیز می‌توانند وارد شوند. اولویت اصلی ما باید انتقام مناسب برای برقراری مجدد قدرت بازدارندگی باشد.» 

پنجشنبه گذشته شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نرم‌افزار‌های ضدویروس شرکت آمریکایی سولار ویندز ده‌ها نفوذ را در سامانه‌های خود ثبت کرده‌اند. این مقام ناتو اعلام کرد این سازمان در برخی از سامانه‌هایش در بلژیک از نرم‌افزار این شرکت آمریکایی استفاده کرده است.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یکشنبه گذشته یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی را به سرقت برده‌اند. گفته می شود طی هفته اخیر ده‌ها حمله سایبری علیه نهادهای حساس آمریکا ازجمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که مقامات آمریکا را به‌شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار