لاوروف: مقامات فرانسه و آمریکا در خصوص اجرای توافق قره باغ مذاکره می‌کنند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مقامات آمریکا و فرانسه به زودی در باره توافقنامه قره باغ دیدار می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد مقامات امریکایی و فرانسوی به زودی در مسکو در خصوص اجرای توافقنامه قره باغ با یکدیگر بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

لاوروف در ادامه افزود: منتظر تحولات ریشه‌ای در روابط روسیه و آمریکا در صورت پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری نیستیم.

گفتنی است مقامات روسیه، ارمنستان و آذربایجان پیشتر، از آغاز آتش بس در قره باغ خبر دادند. همچنین طبق آتش بس نیرو‌های ارمنستان و آذربایجان می‌بایستی در مواضع خود بمانند و نیرو‌های حافظ صلح روسیه به موازات خط تماس در منطقه قره باغ مستقر شوند.

روز گذشته پس از اعلام امضای توافقنامه آتش‌بس از سوی پاشینیان در صفحه فیسبوکش و دردناک خواندن این توافق، صد‌ها تن از مردم ارمنستان به نشانه اعتراض به این توافق با سر دادن شعار «نیکول خائن است» به خیابان‌ها آمده و به برخی سازمان‌های دولتی حمله کردند.

این اعتراضات در حالی تا این لحظه ادامه داشته که دولت ارمنستان هرگونه تجمع خیابانی را ممنوع اعلام کرد. هفده حزب سیاسی به فراخوان پاشینیان برای ترک منطقه، واکنش نشان دادند که رهبر یکی از این احزاب در میان دستگیرشدگان بوده است.

این توافقنامه به منزله پیروزی آذربایجان است که تلاش می‌کرد زمین‌های از دست رفته در طول جنگ در دهه ۱۹۹۰ را به دست آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار