روز پر کار نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی رستم در برخورد با متخلفان

با تلاش و هوشیاری به موقع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان رستم، در چندین عملیات نفس گیر متخلفان عرصه‌های جنگلی و مرتعی متوقف و مقدار زیادی چوب و زغال جنگلی نیز توقیف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید بهاء الدین سادات رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم با اشاره به انجام عملیات‌های متعدد برخورد با متخلفان فرآورده‌های جنگلی و توقیف محموله قاچاق چوب بلوط در رستم، گفت: قاچاقچیان با بارگیری دو هزار و ۶۰۰ کیلوگرم چوب بلوط از استان‌های همجوار قصد ورود به استان فارس از طریق مبادی شهرستان رستم را داشتند که در دام ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی گرفتار شدند.

او، با تاکید بر توقیف سه دستگاه خودرو سواری در این عملیات، بیان کرد: پس از انتقال خودرو‌ها به پارکینگ نیروی انتظامی متخلفان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سادات، تصریح کرد: اجرای طرح مدیریت چرا در مراتع میرخیرالله و دلی قائد شفیع شهرستان رستم نیز تعدادی دامدار متخلف شناسایی و به بیرون از مراتع هدایت شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رستم، ادامه داد: کوره‌های غیر مجاز زغال در روستا‌های بکر، دودک و نوگک شناسایی و امحاء شد که در این عملیات نیز ۱۸۰ کیلوگرم زغال غیر مجاز کشف و ۵ متخلف دستگیر شدند.

او، افزود: در عملیاتی غافلگیرانه نیز ۵ دستگاه تریلر حامل دام درمسیر شهرستان یاسوج به رستم متوقف شد که متخلفان قصد ورود دام غیر مجاز به مراتع شهرستان رستم را داشتند و پس از بررسی و اخطار کتبی به مبدا خود بازگردانده شدند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار