بذرکاری محدوده جنگل‌های سوخته در خرامه

مناطق و عرصه‌های جنگلی منطقه غنیمی شهرستان خرامه با حضور نیرو‌های منابع طبیعی امام جمعه، فرماندار و اعضای شورای اداری و نیرو‌های مردمی بذرکاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد هدایت فرد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه ،گفت: به منظور حفظ پوشش گیاهی  بخشی از مناطق جنگلی و عرصه‌های طبیعی  منطقه غنیمی خرامه که امسال از آتش سوزی آسیب دیده بود بذرکاری شد.

او، با اشاره به همکاری طبیعت دوستان، اهالی منطقه و تشکل‌های مردمی در این عملیات بیان کرد: اجرای عملیات بذرکاری علاوه بر احیا و اصلاح مراتع، نقش مهمی در تقویت و توسعه پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

هدایت فرد، با تاکید بر اهمیت بذرکاری و کاشت بذر گیاهان در عرصه‌های طبیعی به ویژه  مناطق آسیب دیده از آتش، تصریح کرد:  انتظار می رود با بارندگی‌های مطلوب امسال شاهد به ثمر نشستن بذر‌های کاشته شده باشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرامه خواستار همراهی و مشارکت بیش از پیش مرتعداران و جوامع محلی در حفاظت و قرق مناطق بذرکاری شد و ادامه داد: با تداوم این گونه طرح‌ها شاهد توسعه و پایداری عرصه‌های طبیعی و جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار