همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) در قم برگزار می‌شود

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از برگزاری همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع)در قم با هدف بررسی ابعاد این شخصیت تاثیرگذار جهان اسلام خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در نشست خبری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه این همایش را ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۰۰ مقاله از پنج زبان دنیا و ۴۰۰ چکیده به دبیرخانه  ارسال شده است.


او  افزود: با توجه به شیوع کرونا این همایش به مدت سه روز به صورت مجازی از ۱۹ تا ۲۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین از تشکیل شورای علمی در پنج کمیته «تاریخ و سیره» «کلام و عقاید»، «ماخذ شناسی»، «شعر و ادب» و «کمیته ویژه مقاومت» برای بررسی و داوری آثار ارسال شده به دبیرخانه این همایش خبر داد.


حجت الاسلام و المسلمین رمضانی افزود: برگزاری این همایش بر اساس رسالت اصلی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و با حمایت مراجع و در جهت وحدت بین مسلمانان، تقریب مذاهب و جمع آوری آثار، مقالات و کتب درباره حضرت ابوطالب (ع) است.


دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به جایگاه و نقش و اهمیت حضرت ابوطالب در تکوین بعثت و رسالت پیامبر اکرم افزود: شناخت جریان و نفوذ اجتماعی حضرت ابوطالب در حمایت از رسالت و بعثت پیامبر اکرم (ص) و جایگاه اجتماعی این شخصیت برجسته در تاریخ اسلام را ضروری دانست.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار