سفیر روسیه: آمادگی لازم برای همکاری با دولت بایدن در خصوص برجام را داریم

سفیر روسیه در آمریکا از آمادگی کشورش برای همکاری با دولت جدید واشنگتن در خصوص توافق هسته ای ایران گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو پتانسیل لازم برای همکاری با دولت جدید آمریکا در خصوص توافق هسته ای ایران را دارد.

آناتولی آنتونوف در مصاحبه ای با خبرگزاری تاس اعلام کرد بر این باوریم که روسیه پتانسیل لازم برای همکاری با تیم جو بایدن در ارتباط با برجام با تاکید بر بازگشت آمریکا به این توافق، را دارد.

سفیر روسیه همچنین رویکرد تحریمی واشنگتن علیه شرکت ها و نهادهای روسی را آسیب زننده به روابط دو جانبه توصیف کرد. آنتونوف افزود تحریم های جدید ایالات متحده علیه روسیه که توسط وزارت بازرگانی ایالات متحده در این هفته اعلام شد نشان می دهد که واشنگتن از منافع تجاری آمریکایی ها نیز حمایت نمی کند.

آنتونوف تاکید کرد چنین اقدامات دولت آمریکا مخرب است. آنها نه تنها ادامه تعامل اقتصادی بین كشورهای ما را تضعیف می كنند، بلكه هرگونه چشم انداز مثبت را نیز کمرنگ می کنند. ادعاهای بی اساس مبنی بر" تضعیف "امنیت ملی ایالات متحده از سوی برجسته ترین شرکت های صنعتی ، موسسات علمی و تحقیق و توسعه ما کاملاً غیرقابل قبول است.

به تازگی وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت که واشنگتن ۴۵ شرکت روسی و ۵۸ شرکت چینی را به دلیل همکاری با نهادهای نظامی تحت تحریم های تازه قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار