تسهیلات بازسازی منازل سیل زدگان بوشهر ۲ برابر شد

عاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تسهیلات پرداختی برای ساخت منازل آسیب دیده از سیل ۱۶ آذر در استان بوشهر با افزایش دو برابری به ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

تسهیلات بازسازی منازل سیل زدگان بوشهر ۲ برابر شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عزیزالله مهدویان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: پرداخت خسارت دیدگان سیل بوشهر با استفاده از منابع حساب ۱۰۰ حضرت امام انجام می‌گیرد تا اعتبارات مصوب، تامین و پرداخت شود.

او ادامه داد: تسهیلات پیش‌بینی شده با کارمزد ۵درصد برای ساخت واحد‌های مسکونی آسیب دیده شهری ۵۰ میلیون تومان بود که با مصوبه دولت این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

معاون بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی عنوان کرد: کمک برای امور معیشتی نیز، از ۵ میلیون به ۱۵ میلیون تومان و تسهیلات از ۱۵ میلیون به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است که در این شرایط امکان تعمیر خانه‌ها را برای مردم فراهم می‌کند.

مهدویان افزود: همچنین کمک بلاعوض از ۱۰ میلیون به ۲۰ میلیون تومان، و تسهیلات تعمیراتی واحد‌های مسکونی از ۵ میلیون و ۱۵ میلیون که به صورت بلاعوض بود به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در سیل بیشترین خسارت را بخش لوازم خانگی واحد‌های مسکونی دیده است که تسهیلات و کمک‌های بلاعوض خوبی برای جبران این خسارت تصویب شده است.

بنیاد مستضعفان ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به سیل زدگان می‌دهد

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بنیاد مستضعفان اعلام کرده به ازای هر واحد مسکونی که خسارت جدی دیده است تاسقف ۷ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی و ۳ میلیون تومان نیز برای واحد‌های تعمیری کمک بلاعوض پرداخت می‌کند که تکمیل کننده کمک‌های دولت است.

مهدویان عنوان کرد: کمک‌های بلاعوض باید حداکثر تا فروردین ۱۴۰۰ جذب شود، اما تسهیلات بانکی باید تا ۶ ماهه نخست سال آینده اختصاص یابد.

او بیان کرد: پس از حادثه سیل خوزستان و بوشهر، بی وقفه کار کارشناسی واحد‌های خسارت دیده انجام شد که اکنون برآورد آن به پایان رسیده است و پرونده استان بوشهر فردا در دولت مصوب می‌شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: احداث ۶۵۰ واحد مسکونی، تعمیر۸۵۰ واحد و پرداخت کمک هزینه تهیه لوازم خانگی، معیشتی و تجاری به هزار و ۸۰۰ واحد، در استان بوشهر پیش‌بینی شده است.

هزار و ۴۱۰ خانه به تعمیر و بازسازی نیاز دارند

در همین حال مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: هزار و ۴۱۰ خانه در نقاط سیل‌زده استان، تعمیر و بازسازی می‌شود.

حمید حیدری بریدی افزود: در پی وقوع سیل در شانزدهم آذر امسال خسارت‌های گسترده‌ای به واحد‌های مسکونی، زیرساخت‌ها و کسب و کار مردم در استان بوشهر وارد شد.

او با اشاره به اینکه بیشترین آسیب‌ها در شهرستان‌های دشتستان، دیلم و گناوه ثبت شده است، بیان کرد: با حضور و استقرار ۱۵ تیم از بنیاد مسکن، خسارت‌های وارد شده را در این مناطق ارزیابی کردند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به زیرساخت‌های عمرانی خسارت وارد شده است، ادامه داد: هزار و ۴۱۰ واحد مسکونی دچار خسارت شدند که روند بازسازی و تعمیر این واحد‌ها در دست اقدام است.

حیدری، با اشاره به آغاز آواربرداری و عملیات ساختمانی خانه‌های آسیب دیده از سیل در دشتستان عنوان کرد: تاکنون ۵۰۰ پرونده در شش حوزه برازجان، وحدتیه، شبانکاره، آبپخش، گناوه و دیلم تشکیل شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.