در روستا‌های اسدآباد مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد

بخشدار مرکزی اسدآباد گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی همچنان در روستا‌های این بخش مورد تاکید است.

 

سلیمان نظری دوست,بخشدار مرکزی اسدآباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: این مرکز پس از نخستین موارد ابتلا در شهرستان و تشکیل ستاد کرونا مصوبات این ستاد را در روستا‌ها ابلاغ و اجرا کرد.

او با اشاره به اینکه بخش مرکزی  ۷۱ روستای دارای سکنه دارد بیان کرد:ستاد پیشگیری روستا‌ها در آغازین زمان‌های شیوع به دبیری دهیاران تشکیل شده است که تمامی ابلاغیه‌ها را بلافاصله اجرا کردند و اکنون هم رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان در دستور کار قرار دارد.

بخشدار مرکزی اسدآباد ادامه داد: در بخش مرکزی ۱۰ هزار و ۱۳۲ خانوار با ۳۴هزار نفر جمعیت زندگی می کنند و ما ۱۰هزار برگه‌ی آگاهی بخشی با عددآماری تقریبا ۱۰۰٪ را در بین خانوار‌ها توزیع کردیم که این حرکت تقریبا در استان مشابه نداشت.

نظری دوست اسدآباد با اشاره به غربالگری کرونا در  روستا‌ها بیان کرد:کادر درمان، دستگاه قضا، پلیس و بسیج همکاری بسیار خوبی با ما داشته اند.

او از به صدا درآمدن صدای آژیر قرمز در روستا‌ها برای هشدار به مردم در روزهای اوج شیوع ویروس کرونا خبر داد گفت: در روستا‌هایی هم که آژیر به صدا درنیامد موارد لازم از طریق بلندگوی مساجد اعلام شد.

بخشدار مرکزی اسدآباد، ضدعفونی محلات، دفن اموات با رعایت شیوه نامه ها ی بهداشتی ، پیشگیری از برپایی تجمعات و توزیع ماسک را از دیگر اقدامات انجام شده در روستا‌های این بخش اعلام کرد و گفت: در روز سیزده بدر فروردین امسال فقط چهارنفر قصد حضور در طبیعت را داشتند که در جای خود بسیار قابل توجه است.

نظری دوست یاد آور شد: در هر محدودیت اعلام شده نیز روستا‌ها و اهالی این بخش پای کار بوده اند تا کرونا را به عقب برانیم و ما به همکاری مردم نمره خوبی میدهیم.

او اضافه کرد: ضدعفونی معابر، فعال شدن گروه ستادصیانت، بسته شدن ده معبر ورودی با کمک شهرداری و به صدادرآمدن آژیر در سطح خیابان‌ها برجسته‌ترین اقدامات انجام شده‌ی در شهر آجین است.

محمودفیروزبخت , بخشدار پیرسلمان شهرستان اسدآباد هم  بابیان اینکه اکنون در ۱۵ روستای این بخش  وضعیت کرونایی سفید است گفت: اما مقابله با کرونا همچنان و تا ریشه کن کردن آن ادامه دارد.

او همچنین به وضعیت هشدار شهر سنقر نیز اشاره داشت و گفت:با توجه به محدودیت‌های هوشمند، امکان تردد خودروهای غیربومی  در این مسیر وجود ندارد و روز گذشته یک راننده متخلف یک میلیون تومان جریمه شده است.

فیــروزبخــت ضمن تقدیر از کادر درمــان، دستـگاه قـضا، پلیس و بسیج بیان کرد: نظارت بر برگزار نشدن مراسم پرتجمع نیز در این بخش صورت می گیرد  به طوریکه با یک مداح به دلیل برگزاری تجمع، برخورد شده است.

او در پایان گفت:ماسک به قیمت تعاونی نیز از طریق کسبه منتخب به مردم عرضه می شود.

لازم بذکر اسـت اسدآباد دارای ۹ مرکز جامع سلامت و ۵۰ خانه بهداشت در روستا‌ها است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.