حبس زدایی از سیاست‌های دستگاه قضایی است

رییس کل دادگستری مازندران گفت:حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام والمسلمین اکبری رییس کل دادگستری مازندران در بازدید از زندان قائمشهر، گفت: حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری از سیاست‌های دستگاه قضایی و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

او  افزود: قضات در مراحل مختلف ضمن تناسب قرار‌های تأمین با جرم ارتکابی حتی الامکان از قرار‌های مناسب استفاده کرده و احکام ارفاقی قانونی از جمله مجازات‌های جایگزین حبس رادر اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: دادگستری استان خود را مکلف به اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضاییه می‌داند و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، پابند الکترونیکی، دیدار مستمر و منظم با زندانیان جهت حل مشکلات زندانیان و همچنین استفاده از ارفاقات قانونی برای کاهش جمعیت کیفری را در دستور کار قرار داده است.

عالی‌ترین مقام قضایی استان با بیان اینکه زندان محل نگهداری سارقین و مجرمین جرائم خشن و خطرناک است و نه مجرمین غیرعمد، افزود:هدف ما این است با اجرای طرح غربالگری زندانیان که هم اکنون در روز‌های پایانی اجرای آن هستیم و همچنین بازدید‌های مستمر و هدفمند، هیچ زندانی بلاتکلیفی در زندان‌های استان نداشته باشیم.

رییس کل دادگستری مازندران با حضور در جمع مددجویان به مشکلات قضایی زندانیان رسیدگی و از نزدیک از روند پرونده‌های آن‌ها با خبر شده و دستورات لازم را در جهت تسریع حل مشکلات آن‌ها صادر کرد.


مدیر کل زندان‌های مازندران هم حضور رئیس کل دادگستری مازندران و هیئت همراه در زندان را فرصتی مناسب برای مددجویان در جهت رفع مشکلات قضایی آنان دانست و گفت: حضور رئیس کل دادگستری و معاونت قضایی دادگستری و همچنین هیئت همراه باعث دلگرمی مددجویان و کارکنان زندان است چرا که مددجویان در می‌یابند که دستگاه قضا در همه حال در جهت رفع مشکلات آنان آماده و پیشگام است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار