نصب و راه اندازی دستگاه تست تنفس در بیمارستان امام رضا (ع)

دستگاه تست تنفس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی امام رضا (ع) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نصب و راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهناز امینی رئیس بخش ریه بیمارستان امام رضا (ع) گفت: دستگاه بادی پلتیسموگرافنصب  در بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان دستگاه تخصصی اندازه گیری عملکرد ریوی شناخته می‌شود که با مشارکت خیران سلامت با هزینه‌ای بیش از ۶ میلیارد ریال خریداری و در بخش اسپیرومتری بیمارستان امام رضا (ع) نصب و راه اندازی شد.

او با اشاره به اینکه اسپیرومتری یک اقدام تشخیصی برای بیماران است، افزود: این دستگاه که معمولا تحت عنوان (دستگاه بادی باکس) هم شناخته می‌شود، تمام حجم‌های ریوی را با دقت بالا اندازه گیری می‌کند تا پزشکان روش درمان بهتری برای بیمار اتخاذ کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این روش، بیمار در یک محفظه شبیه به کیوسک تلفن نشسته و با توصیه‌های کارشناس از طریق دم و بازدم، حجم‌های ریه (شامل حجم باقیمانده داخل ریه‌ها که در تست‌های تنفس معمول قابل تشخیص نیست) توسط رایانه تعیین و ثبت می‌شود.

فوق تخصص بیماری‌های ریه با بیان اینکه دقت و سرعت این تست بیشتر از دستگاه تست تنفس ساده است، تاکید کرد: این روش برای بیمارانی که مشکلات ریوی، قلبی، روماتولوژی، عوارض دارو‌ها ازجمله شیمی درمانی و بررسی‌های ریوی قبل از اعمال جراحی و ... دارند، توصیه می‌شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.