اجرای طرح مدیریت چَرا در مراتع لامرد

۴۳ هزار و ۸۰۰هکتار از مراتع شهرستان لامرد تحت نظارت اکیپ مدیریت چَرا قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی نکوگو سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد ، گفت: با توجه به ضرورت ساماندهی و نظارت بر چرای اصولی مراتع در ۱۰ روز گذشته ۱۸ مرتع شهر لامرد از سوی اکیپ مدیریت چَرا کنترل و تحت نظارت قرار گرفت.

او، با اشاره به  پرداخت به موقع عوارض پروانه چرای دامداران، بیان کرد: با توجه به الزام بودن قانونی طبق اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، مرتعدارانی که طرح مرتعداری ندارند باید در موعد مقرر برای تهیه طرح  قبل از پایان فرصت قانونی یک ساله اقدام کنند.

نکوگو، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی منابع طبیعی ورود دام غیر مجاز به مراتع است که در این خصوص اکیپ گشت و مراقبت یگان حفاظت به صورت مستمر اراضی مرتعی را مورد نظارت و پایش قرار می‌دهند.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لامرد ، ادامه داد: با همکاری مرتعداران و بهره برداران مراتع در اجرای طرح  مدیریت چرا گام مهمی در  احیاء، اصلاح، و توسعه مراتع برداشته شود.

او افزود: ورود دام غیر مجاز در مراتع ممنوع بوده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی دامداران برابر مقررات با آن‌ها برخورد می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار