۵ هزار بسیجی استان همدان، آماده اجرای طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان گفت: ۵ هزار بسیجی استان، برای مقابله با بیماری کرونا در طرح سردار شهید سلیمانی به میدان آمدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان گفت: در اجرای این طرح بیش از ۵ هزار بسیجی آموزش دیده و در مرحله نخست از ابتدای آذر حدود ۲ هزار و ۹۰۰ نفر آن‌ها بکار گرفته شده اند.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه بسیجیان در این طرح در سه بخش نظارتی، حمایتی و مراقبتی به کمک نظام سلامت آمده اند، افزود: از ابتدای طرح حدود ۳ هزار بسته بهداشتی و بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی توزیع شده است.

او ادامه داد: ۲ هزار و ۹۰۰ نفر برای همکاری بسیج و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای طرح شهید سلیمانی و کنترل همه گیری ویروس کرونا در این استان مشارکت فعال دارند.

سردار مظاهر مجیدی گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از ابتدای آذر همزمان با سراسر کشور در استان همدان آغاز شد و برای اجرای آن پنج هزار نیرو در بسیج آموزش دیدند که از این تعداد نزدیک به ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در مراکز امدادگر درمانی و خانه‌های بهداشت به کار گرفته شدند.

او با اشاره به اینکه ۱۹۷ پزشک و یک هزار و ۲۰۰ بهورز نیز در روند اجرای این طرح فعال هستند، اظهار داشت: ۱۰ هزار بسته معیشتی و سه هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی هم تاکنون در راستای اجرای این طرح تهیه و به خانوار‌های دارای بیمار مبتلا به کرونا اهدا شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان افزود: درهمین ارتباط ۱۰۰ هزار ماسک و پنج هزار بسته بهداشتی نیز تا پایان هفته تهیه و در اختیار افراد مورد نظر در شهرستان‌های استان همدان قرار می‌گیرد.

سردار مجیدی ادامه داد: ۵۵۳ تیم نظارتی، ۶۷۸ تیم مراقبتی و ۶۴۰ تیم حمایتی نیز نقش فعالی در روند اجرای هر چه بهتر طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برعهده دارند.

او بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون پنج هزار و ۶۶ مورد غربالگری و ۶۲۴ مورد بیماریابی در استان همدان انجام شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.