مشکلات سرانه های آموزشی کرج باید زیر ساختی برطرف شود

فرماندار کرج گفت: نمایندگان مجلس کرج ادغام سازمان نوسازی مدارس به اداره کل آموزش و پرورش را جهت حل بنیادین مشکلات سرانه های آموزشی در مجلس شورای اسلامی،مورد پیگیری قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، غفور قاسم پور، فرماندار کرج  در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان کرج با اشاره به ناعادلانه بودن سهم سرانه های آموزشی در شهرستان مهاجر پذیر کرج گفت: سالانه ۱۴ هزار دانش آموز به جمعیت دانش آموزی کرج اضافه می شود و این در حالی است که باید میانگین سرانه آموزشی ۵/۲ باشد اما با پایین ترین سرانه یعنی ۳/۲ درصد زیر ساخت آموزشی در کلانشهر کرج مواجه هستیم.

فرماندار کرج افزود: کرج نه تنها محروم ترین شهرستان استان از حیث برخورداری سرانه های آموزشی است که در کشور نیز جزو شاخص ها در توزیع ناعادلانه زیرساخت های آموزشی به شمار می رود. 

قاسم پور گفت: از نمایندگان مردم کرج در خانه ملت می خواهیم که موضوع ادغام سازمان نوسازی و مدارس به آموزش و پرورش را در مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار دهند تا بتوانیم بخشی از مشکلات و دغدغه ها در ایجاد زیرساخت های آموزشی این کلانشهر را بطور ریشه ای و اساسی برطرف نماییم.

او افزود: پروژه های در دست ساخت مدارس  که در دستور کار تکمیل قرار دارد نیز با سرعت بیشتری  تا ۲۲ بهمن ماه آماده بهره برداری  شود.

فرماندار کرج همچنین اجرای طرح های محله محور مثبت ارزیابی کرد و گفت: موفقیت هایی که در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد هستیم منبعث از ظرفیت های محلات با رویکرد بیماریابی است.

معاون استاندار البرز افزود: طرح مدرسه کانون تربیتی محله نیز  با مشارکت سازمان فرهنگی شهرداری و با استفاده از ظرفیت محله ها اجرایی شود. 

او گفت: به هیچ عنوان آب و برق و سایر انشعابات در  مدارس کرج قطع نشود و از سوی دیگر نیز برای مدیران دوره آموزشی رعایت الگوی مصرف بهینه برگزار شود. 

فرماندار کرج با تاکید بر ضرورت تقویت مراکز یادگیری افزود: بازدید از مراکز یادگیری در دستور کار اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان  قرار گیرد. 

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.