استاندار چهارمحال و بختیاری:

آمار‌های جمعیتی به صورت تحلیلی و پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تحلیل آمار‌های جمعیتی با توجه به اهمیت بالایی که در مناسبات مختلف جامعه دارد، باید در راس برنامه ریزی‌ها و امور استان قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای راهبردی جمعیت این استان اظهار داشت: تحلیل آمار‌های جمعیتی با توجه به اهمیت بالایی که در مناسبات مختلف جامعه دارد، باید در راس برنامه ریزی‌ها و امور استان قرار گیرد.

او افزود: این مهم می‌طلبد تا آمار‌های موجود به صورت تحلیلی و پژوهشی مورد بررسی قرار گیرد و نتایج آن در جلسات شورای راهبردی به صورت دقیق ارائه شود.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: اگر چه تصمیمات جمعیتی رابطه مستقیمی با تحولات ملی و بین‌المللی دارد، اما می‌توان به طور استانی برای مقابله با هرگونه تهدید و یا بحران جمعیتی در آینده به درستی تصمیم گیری و برنامه‌ریزی کرد.

او با گرامیداشت روز ثبت احوال در کشور همزمان با سوم دی ماه افزود: این نهاد با توجه به رسالتی که در خصوص آمار جمعیتی دارا است، نقش مهمی در مناسبات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و این اهمیت باید به نحو شایسته‌ای مورد توجه واقع شود.

عباسی در ادامه با اشاره به آمار‌های طلاق و ازدواج در استان و مقایسه آن با کشور، خاطر نشان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد استان در مقایسه با کشور در وضعیت بهتری قرار دارد، اما باید همچنان در برنامه‌ریزی‌ها تلاش شود تا موانع و مشکلات این حوزه برطرف و تصمیم‌گیری‌ها به شکلی باشد که در آینده با بحران جمعیتی مواجه نشویم.

او با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از جوان‌ترین استان‌های کشور است، افزود: این استان با ۴۰ درصد نرخ مشارکت، با جمعیت جوان آماده به کاری مواجه است که در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

به مناسبت صد سالگی تشکیل سازمان ثبت‌احوال اولین شناسنامه برای فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی در چهارمحال و بختیاری صادر شد، این شناسنامه به‌صورت نمادین در آئینی با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری به این کودک تحویل شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار