استاندار اردبیل:

۸۸ درصد جمعیت استان اردبیل غربالگری شدند

استاندار اردبیل گفت: در جریان اجرای طرح سپهبد سلیمانی نزدیک به ۸۸ درصد از جمعیت استان به تعداد یک میلیون و ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت غربالگری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه جلسه بررسی روند اجرای طرح سپهبد سلیمانی گفت: در حال حاضر ۲۵ نفر در نقاهتگاه‌ها هستند و ۷ هزار بسته معیشتی و ۲۰۰ هزار بسته بهداشتی در جریان اجرای طرح توزیع شده است.

او از انجام ۱۱ هزار تست سریع و pcr در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و افزود: در شهرستان خلخال هم به غیر از این، ۲ هزار و ۵۰۰ تست انجام شده است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: با تلاش بسیجیان و کادر درمان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم، شاهد کاهش بستری‌ها در بیمارستان‌ها هستیم.

بهنام جو افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۹۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و به تبع شاهد پایین آمدن تلفات نیز هستیم.

او اظهار امیدواری کرد: با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم در هفته‌های آتی شاهد زرد شدن وضعیت نارنجی برخی شهر‌های استان باشیم.

استاندار اردبیل با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: امید می‌رود با زرد شدن وضعیت شهرستان‌ها تا این زمان مردم با رعایت شیوه نامه‌ها بتوانند در دو مراسم یاد شده شرکت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.