آزادی ۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد در همدان

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی ۱۷۵ زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای امسال در استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، یداله روحانی منش ,مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: ۱۳۰ زندانی دارای محکومیت مالی، ۳۵ زندانی مهریه، ۶ زندانی ناتوان در پرداخت مهریه و چهار زندانی دیه ناشی از حوادث، در ۹ ماهه سال جاری به آغوش خانواده بازگشتند.

او با بیان اینکه ۱۶۷ تن از زندانیان آزاد شده در ۹ ماهه امسال مرد و هشت تن از آن ها زن هستند اضافه کرد: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده بیش از ۴۷۴ میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: با تلاش ستاد دیه و رایزنی های صوت گرفته ۱۳۲ میلیارد و ۱۹۶ میلیون ریال از بدهی زندانیان را  شاکیان پرونده بخشیدند.

روحانی منش گفت: بیش از ۲۰ میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال از این بدهی را  زندانیان پرداخت کردند  و چهار میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال از آن نیز از صندوق تامین خسارت های بدنی تامین شد.

او افزود: با توجه به پایین بودن درآمد زندانی و خانواده آن ها و ناتوانی در پرداخت کل بدهی به صورت یک‌جا، افزون بر ۲۳۹ میلیارد و ۸۹۹ میلیون ریال از این بدهی هم قسط بندی با همان «اعسار به تقسیط» شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: کمک پرداختی برای پرونده های مالی و دیه ۴۴ میلیارد و ۳۵ میلیون ریال و وام پرداختی توسط چهار بانک ملی، ملت، تجارت و صادرات ۳۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون ریال بوده است.

روحانی منش ادامه داد: تعدادی از زندانیان در مناسبت های مذهبی از جمله میلاد پیامبر(ص) با کمک ستاد دیه و خیران نیک اندیش آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

او اضافه کرد: شماری از خیران همدان با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از تجمع، مبلغ پیش بینی شده برای نذری یا هزینه ترحیم و سالگرد را به آزادی زندانی اختصاص دادند.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.