افتتاح سه طرح بزرگ پتروشیمی

سه طرح بزرگ پتروشیمی در استان‌های همدان، ایلام و آذربایجان غربی با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانسی از طرح های پتروشیمی  الفین و گوگرد زدایی ایلام، واحد سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه و واحد پتروشیمی هگمتانه همدان بهره برداری کرد.

افتتاح طرح‌های الفین و گوگرد زدایی پتروشیمی ایلام

طرح  های پتروشیمی الفین و گوگرد زدایی ایلام صبح امروز با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.با راه‌اندازی واحد الفین ۷۵۰ هزار تن محصول شامل اتیلن، پروپیلن، بنزین پیرولیز و سوخت مایع در سال تولید می‌شود.

طرح سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه به بهره برداری رسید

سولفات پتاسیم پتروشیمی ارومیه با هدف تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی با ظرفیت تولید سالانه ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم هم با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

افزایش درآمد پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار تا ۵ سال آینده

زنگنه، وزیر نفت هم در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: با اجرای طرح‌های برنامه ریزی شده درآمد صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۰ به ۲۵ میلیارد دلار و در سال ۱۴۰۴ به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

وزیر نفت ادامه داد:با افتتاح ۳ طرح پتروشیمی امروز، تعداد طرح‌های افتتاح شده طی سالجاری به ۱۰ طرح می‌رسد.

صنعت بزرگ پتروشیمی هگمتانه در غرب کشور به بهره برداری رسید

پتروشیمی هگمتانه نیز  با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و دولتی با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

۵۷ درصد این پتروشیمی متعلق به مرحوم علاقبندیان و وارثان وی، دانش فنی و ۱۰ درصد از سهام دراختیار شرکت ایتالیایی IGS و ۳۳درصد باقیمانده به شرکت ملی صنایع پتروشیمی تعلق دارد.

در پتروشیمی هگمتانه پی وی سی پزشکی تولید می‌شود که می‌تواند واردات این محصول به کشور را حدود ۱۷ تا ۲۲ درصد کاهش دهد.

 

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.