بیماری آنفولانزا با تغذیه صحیح قابل پیشگیری است

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: در فصل سرد سال سرماخوردگی و آنفولانزا بیماری شایعی است که با تغذیه صحیح می‌توان از آن پیشگیری کرد.

آرزو آذر پیرا کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه غذا و دارو استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با اشاره به اینکه برخی افراد معتقد هستند مصرف لبنیات، زمان درمان بیماری آنفولانزا را طولانی می کند گفت:این حرف منبع علمی ندارد و استفاده از لبنیات روند بهبودی را افزایش می دهد.

او در ادامه با اشاره به اینکه ویتامین ها در روند بهبودی بیماری آنفولانزا مفید هستند گفت: مصرف ویتامین سی منجر به افزایش آنتی بادی در بدن می شود و مقاومت بدن را بالا می برد.

آذر پیرا در ادامه تصریح کرد:استفاده از هویج، کدو حلوایی ،سبزیجات و فلفل دلمه ای که سرشار از ویتامین آ هستند، در پیشگیری از بیماری آنفولانزا نقش به سزایی دارد‌.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه غذا و دارو استان همدان افزود:غذا های چرب و فست فود ها  و نوشابه های گازدار مضرهستند و روند بهبودی بیماری آنفولانزا را طولانی می کنند.

آذر پیرا یادآور شد:ماهی و انواع مغز ها و غلات سرشار از ویتامین دی هستند که مصرف آنها در موقع ابتلا به بیماری آنفولانزا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و روند بهبودی را افزایش می دهد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه غذا و دارو استان همدان با اشاره به اینکه استرس، سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد گفت:در روز های سرد سال با ورزش کردن از تنش های عصبی جلوگیری کنید و سیستم ایمنی بدن را با فعالیت های جسمانی تقویت کنید.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.