بی ثباتی قیمت تخم مرغ تا کی؟

بازار تخم مرغ این روزها دچار نوسان شده و قرار است قیمت‌ها از چهارشنبه هفته آینده به ثبات برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عطایی نژاد معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: هر کیلو تخم مرغ با شرایط و نرخ مصوب فعلی باید در درب مرغداری ۱۲هزار تومان و میادین عرضه برای مصرف کننده ۲۹هزار تومان بفروش برسد که متاسفانه از هفته گذشته با قیمت ۳۹هزار تومان در بازار استان خرید و فروش می‌شود.

او افزود: افزایش قیمت نهاده‌ها، هزینه حمل و نقل و حضور واسطه‌ها و دلالان در توزیع تخم مرغ سبب نوسانات قیمت این محصول شده است.

عطایی نژاد گفت: وزیر جهاد کشاورزی برای تنظیم بازار داخلی دستور لغو صادرات تخم مرغ بصورت مقطعی را داده است.

بیشتر بخوانید:

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران افزود: برای تنظیم بازار قرار شد واحد‌های تولیدی کشور تخم مرغ‌ها را در میدان بهمن تهران عرضه کنند تا مصرف کننده با قیمت مناسب این کالا را خریداری کند.

عطایی نژاد با بیان اینکه مازندران در تولید تخم مرغ خودکفا نیست، گفت: برای تثبیت قیمت تخم مرغ در بازار استان قرار شد دو استان گلستان و سمنان تخم مرغ مورد نیاز استان تامین کنند.

او افزود: مرغداران استان و کشور با افزایش قیمت نهاده ها، تقاضای افزایش قیمت تخم مرغ کرده اند که قرار است هفته آینده چهارشنبه در کارگروه تنظیم بازار این موضوع بررسی و قیمت جدید اعلام شود.
 
معاون جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت تخم مرغ در بازار استان از چهارشنبه هفته آینده به ثبات می‌رسد.

عطایی نژاد افزود: امیدواریم شرایط عرضه گسترده تخم مرغ به بازار با اصلاح نرخ تخم مرغ فراهم شود تا به این ترتیب هم تولیدکنندگان متضرر نشوند و هم مصرف کنندگان با قیمت پایین‌تر این محصول را خریداری کنند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.