پلمب و جمع آوری ۸۰ مرکز عرضه مرغ زنده در مهاباد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: در طول ۹ ماه سپری شده تاکنون، ۸۰ واحد عرضه مرغ زنده در این شهرستان پلمب و جمع آوری شده است.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با بیان اینکه در ایام شیوع بیماری کرونا برخورد با عرضه‌کنندگان مرغ زنده شدت گرفته است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون  ۸۰ مورد برخورد در مراکز غیرمجاز مرغ زنده صورت گرفته که از این تعداد ۴۹ مورد برخورد با مراکز عرضه مرغ زنده، ۱۵ مورد قطعه بندی  و جمع‌آوری، ۹ دستگاه خودرو توقیف و ۷ باب مغازه پلمب شده است.

آغاز با بیان اینکه برخورد با عاملان در سطح این شهرستان همچنان با شدت ادامه دارد، افزود: زنده فروشی در بازار‌های محلی و مغازه‌های عرضه مرغ یکی از مهمترین تهدیدات علیه بهداشت عمومی جامعه است.

این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: شهروندان باید همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی این شهرستان اطلاع دهند.

او اذعان کرد: با تشکیل یک تیم نظارتی و گشت سلامت در این شهرستان متشکل از شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی، اتاق اصناف و پلیس اماکن عمومی به صورت مستمر بر مراکز عرضه‌کننده مرغ زنده نظارت می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد خاطرنشان کرد: روش عرضه مرغ زنده و کشتار آن به صورت غیربهداشتی و غیراستاندارد به علت احتمال انتقال بیماری به ویژه در ایام کرونا و در اوج پیک بیماری در بسیاری از کشور‌های جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.