باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بار کج تحقیق و تفحص‌های ناکام از شرکت‌های خودروسازی این‌بار به مقصد می‌رسد؟

نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال ناکام ماندن گزارش‌‌های تحقیق و تفحص‌‌ از خودروسازان در مجالس قبلی، قصد دارند این بار کج را به سر منزل مقصود برسانند.

بار کج تحقیق و تفحص‌های ناکام ازشرکت‌های خودرو سازی این بار به مقصد می‌رسد؟به گزارش خبرنگار  مجلس گروه  سیاسی  باشگاه  خبرنگاران   جوان ، مدتهاست که بازار خودرو دستخوش تغییرات زیادی شده و به نظر می‌رسد که این آشفته بازار روز به روز در حال بدتر شدن است، از همین رو نمایندگان تازه نفس مجلس یازدهم از همان روزهای آغاز به کار مصمم به دنبال حل مسئله بودند تا اینکه طرح تحول بازار خودرو  کلید زده شد.

چند روز قبل مجلس شورای اسلامی در صحن علنی خود با تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی موافقت کرد که تفحص مذکور شامل ۹ بند درباره وضعیت توزیع خودرو، تعویق‌ها در تحویل، عدم رعایت عدالت در ثبت نام‌ها  و شیوه قیمت گذاری است. هرچند که  هنوز تحقیق و تفحص مجلس قبلی به نتیجه نرسیده،  اما اغلب نمایندگان فعلی  احساس تکلیف دارند تا به دنبال نادیده گرفته شدن گزارش‌ تحقیق و تفحص‌های قبلی که در مجالس ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم و به عبارتی حدود ۲۰ سال است که کلید خورده این بار کج را به سر منزل مقصود برسانند تا بلکه کمی بازار ملتهب خودرو سازی را  به آرامش برسانند.

مجلس دهم گزارش  تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی را  در روزهای آخر آن هم با حواشی بسیار قرائت کرد و آنچه واضح و مشخص است این است که آن گزارش نیز مانند گزارش مجالس  قبل  راه به جایی نبرد و شرکت‌های  خودروسازی در  صحنه‌ای بی رقیب جولان می‌دهند و به جای در نظر گرفتن  حق مصرف کننده روز به روز بر قیمت خودرو افزوده و از کیفیت آن می‌کاهند.

تنها ۹ ماه از قرائت گزارش  تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی در مجلس دهم می‌گذرد؛  اما سوال مهم اینجاست که بعد از قرائت آن گزارش دقیقا چه اتفاقی در بازار خودرو افتاد و به بیان ساده‌تر تحقیق و تفحص با آن همه وقت و هزینه چقدر به حال مردم افاقه کرد؟

بار کج تحقیق و تفحص‌های ناکام ازشرکت‌های خودرو سازی این بار به مقصد می‌رسد؟

تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی چه روندی را طی خواهد کرد؟

براساس قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی موضوع تحقیق و تفحص  بعد از طرح به کمیسیون  ذی‌ربط برای رسیدگى ارجاع می‌شود و کمیسیون موظف است در مدت ۲۰ روز اعضای هیئت تحقیق و تفحص را که حداقل ۱۱ و حداکثر ۱۵ نفر است را از بین نمایندگان تعیین و به رئیس ‌مجلس برای صدور ابلاغ، معرفى کند.

هیئت حداکثر در مدت یک ‌ماه پس از پایان مهلت تحقیق و تفحص، گزارش خود را به کمیسیون تسلیم و کمیسیون موظف است ظرف یک ‌ماه گزارش هیئت را در جلسه مشترک اعضای کمیسیون و هیئت مطرح و گزارش نهایی را جهت قرائت در مجلس برای مدت نیم‌ ساعت تنظیم و پس از تصویب به هیئت رئیسه ارسال کند.

مهلت انجام تحقیق و تفحص ۶ ماه از تاریخ صدور ابلاغ اعضای هیئت توسط رئیس‌ مجلس است که در صورت ضرورت با درخواست هیئت و تصویب هیئت رئیسه مجلس تا ۶ ‌ماه دیگر قابل تمدید است و در صورت موافقت نمایندگان در صحن علنی با گزارش هیئت تحقیق و تفحص، گزارش به قوه قضاییه برای بررسی و برخورد با مجرمان ارسال می‌شود.

بار کج تحقیق و تفحص‌های ناکام ازشرکت‌های خودرو سازی این بار به مقصد می‌رسد؟

 چندین نماینده سابق مجلس روانه زندان شدند!

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی در ادوار گذشته و هزینه‌های آن اظهار کرد: ما هنوز به طور رسمی کار تحقیق و تفحص از این شرکت‌ها را آغاز نکرده‌ایم و البته مجلس یازدهم به هیچ عنوان برای تحقیق و تفحص‌ها هزینه تراشی نخواهد کرد و می‌توان حتی با ۲۰ میلیون تومان یک تحقیق و تفحص را به نتیجه رساند.

وی افزود: متأسفانه گزارش تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی به دلایل نامعلومی در روزهای آخر مجلس دهم قرائت شد که قاعدتاً باید برای قوه قضاییه ارسال شده باشد.

سلیمی بیان کرد: با وجود آنکه از قرائت آخرین گزارش تحقیق و تفحص در مجلس دهم ۹ ماه می‌گذرد، اما نرخ خودرو به طرز عجیبی در حال افزایش است، آیا نباید به این سوال پاسخ داد که در نتیجه این تحقیق و تفحص چه اتفاقی افتاد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: قاعدتا مجلس یازدهم دست روی دست نخواهد گذاشت و قطعا از حقوق مصرف کنندگان خودرو حمایت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی را به طور جدی دنبال می‌کنیم، البته مافیای خودرو در حال ایجاد جو رسانه‌ای علیه مجلس یازدهم است تا مانع تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی شوند.

سلیمی با بیان اینکه در مجلس دهم پیگیر مافیای خودرو بوده‌ایم، گفت: در نتیجه پیگیری‌های مجلس چند نماینده‌ای که دستی بر آتش رانت خودرو داشتند روانه زندان شدند، بنابراین نباید اجازه داد که مافیا مردم را ناامید کنند.

 همچنین حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به موافقت نمایندگان با تحقیق و تفحص از عملکرد خودروسازی‌ها گفت: هم‌اکنون کمیسیون صنایع و معادن باید کمیته تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها را تعیین کند تا این کمیته به منظور احصاء مشکلات و نواقص موجود در بدنه خودروسازی‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده و فعالیت خود را آغاز کند.

وی افزود: از آنجا که مجلس یازدهم در ماه‌های ابتدایی شروع فعالیت خود به سر می‌برد، می‌تواند تحقیق و تفحصی جامع و کارآمدی از عملکرد خودروسازان تدوین و موضوع را به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه خودروسازی هر کشوری پشتیبان و آبروی صنعت آن کشور است، بنابراین تحقیق و تفحص از عملکرد خودوسازی‌ها در مجلس یازدهم جامع، کامل و کیفی خواهد بود، تأکید کرد: مطالبه و گلایه مردم از قیمت و کیفیت خودروهای تولید داخل به حق است و در نتیجه تلاش می‌شود با بررسی عملکرد خودروسازی‌ها زمینه رفع مشکلات کنونی و برخورد با متخلفان این حوزه فراهم شود.

بار کج تحقیق و تفحص‌های ناکام ازشرکت‌های خودرو سازی این بار به مقصد می‌رسد؟

«تحقیق و تفحص» از بازوهای نظارتی مجلس به حساب می‌آید، اما چهار گزارش با این میزان از همپوشانی و تکرار بی ثباتی‌های بازار خودرو و تخلف‌های آن نشان می‌دهد که تحقیق و تفحص به تنهایی کار به جایی نمی‌برد.

هر چند نتیجه تمام تحقیق و تفحص‌های قبل و همین تحقیق و تفحص مجلس پیشین به قوه قضاییه ارجاع شد، اما به نظر می‌رسد بعضی از اتفاقاتی که موجب هرج و مرج در شرکت‌های خودروساز شده نه تنها تخلف که ضعف قانون است، بلکه برای بهبود اوضاع باید قانون‌گذار به فکر اصلاح قانون باشد تا با این کار مانع دور زدن و استفاده از خلأهای قانونی توسط برخی سودجویان شود والا تحقیق و تفحص های متعدد به جز اتلاف وقت با ارزش ملت و هدر رفتن سرمایه‌های انسانی و مادی سود دیگری برای مجلس نخواهد داشت.

از این رو انتظار می‌رود مجلس یازدهم با نگاهی تیزبینانه  به تحقیق و تفحص‌های پیشین راهکارهای لازم برای جلوگیری از اتفاقات گذشته را بیابد و آن را برای اصلاح امور به کار بندد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
نمایندگان این مجلس هم با دریافت 100حواله خودرو رایگان برای نایند به صورت نا محسوس چشم خود را بر تحقیق و تفحص بسته و کار را به مجلس بعدی میسپارند. این داستان تکراری سالها ادامه خواهد داشت . یه مرد در این دولت و مجلس نیست که از رشوه چشم پوشی کند و به داد این مردم برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
رطب خورده منع رطب چون کند .
مجلس خودش تحقیق و تفحص لازمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
گوشمان ازوعده هایی خوش آبرنگ پراست،، انتظارکمی عمل کردن داریم اگرزیاداست ونمی توانیدرک بگويیدنمی توانیم کاری کنیم بسوزیدوبسازید
Iran (Islamic Republic of)
محسن ایران
۲۲:۰۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام.لطفا در کمتر از یک هفته تحقیق و تفحص کنند و تمام مسئولین و دلالان عامل گرانی بیش از ده برابری قیمت کارخانه ای خودرو در دولت تدبیروامید را شناسایی و دستگیر و مجازات کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
این از دولت.این هم از مجلس.بیچاره مردم شریف ایران.خدایا هوای این مردم را فقط خودت داشته باش.امیدی به اینها نیست.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۱:۳۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
آقا ما از خرید ماشین منصرفین تا اين دولت عوض شه بعدش شاید بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
چند درصد قطعات ساخت داخله
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۱:۰۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
تا وقتی مجلس دنا پلاس و شاسی بلند میگیره هیچ تحقیقی نتیجه نداره........
تا ببینیم اینبار چه خودرویی احتیاج دارن نمایندگان....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مظهر فساد و مافیا خودرو سازی (حلب سازی)کشور است دزدی به تمام معنا. فساد در تمام بدنه این ارگان بظاهر تولید ملی هیچ سرانجامی خوشی برا مردم ندارد و انشالله برشکسته میشود به امید ان روز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
این مافیای خودور چه کسانی هستند که دولتهای مختلف از پس آنها بر نمی آیند و سه قوه هم در برابر آنها همیشه شکست می خورند . چرا آنها را به مردم معرفی نمی کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۴۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
شرکت های خودرو سازی خط قرمزه // هیچ اقای محترمی حق نزدیک شدن به این خط قرمز را نداره // هیچ اقای محترمی // مفهوم ؟؟
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
علی برکته الله
United States of America
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
یعنی میشه ماشین ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مجلس انقلابی دست بجنباند
Iran (Islamic Republic of)
محسن ایران
۱۹:۵۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام.تحقیق و تفحص باید در کمتر از ده روز انجام شود و تمام متخلفین گرانی بیش از ده برابری قیمت کارخانه ای خودرو در هفت سال گذشته در دولت تدبیروامید در هر مقامی که باشد شناسایی و مجازات شود تا شاهد کاهش سریع قیمت کارخانه باشیم،همچنین تنها راه شکستن واقعی انحصار خودرو این هست که دومیلیون دستگاه خودروی باکیفیت و ارزان در عرض3ماه وارد و با قرعه کشی به مردم فروخته شود.از باشگاه خبرنگاران انتظار پیگیری داریم.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۱۹:۴۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
فعلا دور دور خودروساز و دلاله
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۹:۴۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
هر آتیشی دارید بسوزانید فعلا دور دور خودروساز و دلاله صبر خدا که سر بیاد فرعون هلاک میشه ، قارون به اعماق زمین میره ، قوم لوط هلاک میشه و .....
شما هم تاریخی دارید پس تا دیر نشده دستانتان را از جیب مردم نیازمند بیرون بیاورید و با دلالان معامله نکنید و قرعه کشی سوری برگزار نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
این مجلس،شعار میده،هیچ کاری صورت نخواهد داد.اینها خودرو دنا پلاس گرفتن.دست همشون تو یه کاسه هست.۴۰ ساله مردم را فریب میدن.هیچی بارشون نیست.اینها اصولا به فکر مردم نیستند.بنا بر تحولات روز جهانی چند تا شعار و چند قطعنامه احساسی از خود در وکنن.همین.فقط خواهشن بذارید دولت کاراش پیش ببره.چوب لای چرخش نذارین.ما انتظار کارهای نشدنی ازتون نداریم.فقط از روی بند پلکانی حقوق کارمند لیز نخورین بیفتین،مواظب سلامتیتون باشین.شما ذر راس امورین.راستی دنا پلاس حال میده؟خداییش تو خواب می دیدین این شوکت و این بزرگی را؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
درش تخته کنید ۴۰ سال فرصت داشتند هنوز با یک نسیم تب می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
هر دوره همینطور بوده نماینده ها بحث تحقیق و تفحص را مطرح می کنند بعد خودروسازها به هر نماینده یک خودرو رایگان میدن طرح میره تو هوا
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۸:۴۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
پاسخ: خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
کره جنوبی ده سال پس از ایران و چین سی سال پس از ایران خودروسازی کشورشونو راه انداختن. الان جایگاه خودروسازی اونا کجاست و ما کجا هستیم. این نشان از بی مدیریتی و فساد و رانت در کشور مارو نشون میده. لعنت بر شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
تامین مواداولیه ارزان استفاده از قطعه سازی داخلی وایجاد بخش خصوصی واقعی شفا سازی بوجه ودخل وخرج خودرو وکنترل قیمتهادرفضای مجازی ازقیمتهای عجیب غریب جلوگیری بشه قطعه وجودنداره از دانش بنیان استفاده کنن انحصار دولت خارج بشه ببخش واقعی خصوصی واگذار بشه
تسهیلات ارزانقیمت به قطعه سازان ودولت از تعیینقیمت انجا نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
تحقیق و تفحص!!! خودتون از این دو کلمه خنده تون نمی گیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
به کره و ژاپن و چین تنها نیم نگاهی بیندازین.
Iran (Islamic Republic of)
پبدنی بختیاری فرزندی از کهن تمدن زاگرس
۱۷:۳۵ ۰۵ دی ۱۳۹۹
نمایندگان دولت و بخش خصوصی را ملزم به تولید سالانه ده ملیون خودرو در سال کنند.
Netherlands
ناشناس
۱۷:۳۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
متاسفانه تاکنون بارهای مدیران وعلی الخصوص خودرو سازان کجبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
این دو خودرو ساز هیچگاه ایران را با این تولید کم و قیمت بالا و کیفیت پایین به مقصد نمی‌رسانند.
مدیران بدانند که از کره و شرکت هیوندایی ،درسهای بزرگی را باید آموخت.
Iran (Islamic Republic of)
راستگو
۱۷:۱۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ایا مجلس واقعا میخواهد تحقیق و تفحص کند یا مثل مجالس قبل فقط این کار میکنند که بگن ما هم این کارو کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
نماینده ای که خودرو هدیه گرفته می تونه هدیه دهنده را نقره داغ کنه؟؟؟!!!
قطعا نه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۴۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
روغن گیر نمیاد اصلا. لطفا در این مورد نیز تحقیق و تفحص انجم بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خدایا کی ۱۴۰۰میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
خودت هم میدونی مشکل روحانی نیست پس عجیب صحبت نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بله مشکل تورم و گرانی و وعده های که داد نشد مقصرش عمه من 19:36
Ukraine
علی
۱۵:۰۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مردم صبرشون تموم شده دنبال بهونه اند خواهشن بهونه دستمون ندین که تا یکماه اینترنت قطع بشه قیمت کارخانه رو کاهش نمیتونید بدین حداقل ثابتش کنید از اول امسال تا الان ۱۰۰ درصد گرونش کردن
Ukraine
رضا
۱۴:۵۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ایرانخودرو داره به روشنی احتکار نیکنه خودروهاشو دعوتنامه دی رو نمیفرسته ماشین الکی فاکتور میکنه که سود تاخیر نده هنوز تحویل آبانم نداده
Ukraine
Reza
۱۴:۵۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ایرانخودرو بر خلاف دستور سازمان بازرسی خودروهای تحویل دی ماهو دعوتنامشونو نمیفرسته که فاکتور کنه از این آشکار تر که دارن احتکار میکنن قیمتو ببرن بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
موقع تحقیق وتفحص توسط نمایندگان چندنفرازماموراطلاعات هم جهت نظارت این نمایندگان بگذارید تامافیای خودرو ساز این نمایندگان راباپول نخرند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۴:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ماشین دنا یادتان نرود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
پودر لباسشویی و مایع ظرفشویی گران شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
دم دوستان انقلابی مجلس یازدهم گرم انشالله که را ه رو به سوداگران این بار ببندید
Iran (Islamic Republic of)
نصیروندمغان گرمی
۱۳:۴۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام.باید تحقیق و تفحص از خودروسازان نهایتا در عرض دو هفته انجام و به پایان رسد،در طول هفت سال گذشته و در دولت تدبیروامید قیمت کارخانه ای خودرو را بطور ناعادلانه بیش از ده برابر گران کردند،حضرت اقا در اوایل سال خواستار جهش تولید و جلوگیری از گرانی شدند ولی متاسفانه فقط در عرض هشت ماه بیش از سه برابر قیمت کارخانه ای را جهش گرانی دادند و این خلاف دستورات مقام معظم رهبری میباشد.باید در صنعت خودرو هر چه سریعتر به دستورات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش قیمتهای کارخانه و افزایش تولید عمل شود تا عدالت اسلامی احیا شود.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.سپاس
United States of America
رضا
۱۳:۴۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
نه بنیادها نه خودروها هیچکدوم تحقیق وتفحص نمی شوندچون دولت ار اونا به عنوان‌حیاط خلوت استفاده می کنه
‌معمولا مجلسیها را ی جوری راضی می‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۵ دی ۱۳۹۹
انشالله مجلس انقلابی کار نصفه مجالس قبل تو این زمینه رو تموم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ر
۱۳:۳۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
اگر دوباره خروجی و نتیجه نداره خودتان را به زحمت نیندازید چرا که متهم به همکاری و همدستی با آنها می شوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
با دو خودرو صفر حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
این تحقیق و تفحص شبیه خصوصی کردن پرسپولیس و استقلال هست که که نزدیک به ۳۰ساله انجام میدن و به نتیجه نمیرسه ملت را چی فرض کردین شما عزیزای گرامی حناتون دیگه رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۳:۱۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
منتظریم تا علنی اعلام بشن واعدام چون40ساله داریم درجا میزنیم....خدا کنه یه تحقیق هم در مورد تراکتورسازی تبریز بکنن که تراکتور بی کیفیت میدن دست کشاورز بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
آدم ها خریدنی هستن، از سبد پرتقال بگیر تا برج و...
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۳:۰۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
آیا کشورهای دنیا مانند چین و کره یا حتی آمریکا و سوئد به بهانه حفظ مشاغل و کارگر ورود خودرو را بطور نود درصدی ممنوع کردند و اجازه هر نوع فساد و اجحافی را به خودروساز داخلی دادند راه درست و غلط فقط در همین است
Canada
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
دوساله خودرو سازها دارن خودرو را با قیمت گزاف و حدود ۱۲ برابری به مردم می فروشند این دیگه تحقیق و تفحص نیاز نداره تنها راهکاری که داره واردات خودرو و سرمایه گذاری خارجی ها در این صنعت هست که این دو خودرو ساز به خودشون بیان
Canada
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۳:۰۱ ۰۵ دی ۱۳۹۹
لطفاً در تحقیق و تفحص ها به این نکته هم اشاره بفرمایید که خودروساز ها در این چهل سال چقدر ملک و املاک خریده اند به نام گسترش این صنعت و چقدر رانت خواری کرده اند که مدام زیان انباشته دارند.
روسای مجالس قبلی که این همه بابت تحقیق و تفحص ها از بیت المال هزینه کرده اند چه حقی داشته اند که جلوی این کار را بگیرند .
حالا شما هم این تحقیق و تفحص را با هزینه چند برابری انجام بده وقتی در نهایت قرار نیست کسی پاسخگو باشد و قرار نیست در این روند تولید تغییری انجام شود چه فایده ای دارد مگر جهت رای جمع کردن برای افراد خاص.....
شب دراز است و قلندر بیدار.....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
یکی یه حواله ی دنا و سایناو ...تفحص میره رو هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
انتظار تحقیق و تفحص نمیشه داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۵ دی ۱۳۹۹
شرکت های خودرو سازی قطعات را کاملا داخلی سازی کنند و فناوری طراحی و ساخت آن را دست بگیرند و نگران چیز دیگری نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۹
مجلسی که خود خودرو دنا پلاس قسطی بدون قرعه کشی تحویل میگیرد، مردم رو درک میکند؟؟؟؟؟ پشت مردم می ایستد؟
Iran (Islamic Republic of)
حاجیلو
۱۲:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
حالا فردا چند تا نماینده انتخاب میشن خودروساز ها اونا رو با پول میخرن و قضیه فیصله پیدا میکنه متاسفم برای خودم به پراید مدل ۸۵ نتونستم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۵ دی ۱۳۹۹
نظارت آنلاین یا بر خط داشته باشید و همراه دوربین و تجهیزات و....
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۱:۵۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
در مورد پیشرفت صنعت خودرو سازی که بعضی قطعات آن وارداتی است نمی توانیم اظهار نظر کنیم
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۱:۴۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
با یک هدیه ناقابل!!! به سرانجام نخواهد رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۵ دی ۱۳۹۹
تفحص کنن ببینیم کیفیت کویک وساینادچقدره که جدیدافاصله قیمتی حدود چهل پنجاه میلیونی درکارخانه روشاهد هستیم .وتوانایی پرداخت نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
من وقتی باور میکنم که یه 100 نفر رو با عکس معرفی کنن و البته حکم اعدامشونم مث حکم بابک زنجانی که اعداااامش کررررررردددددن اجرا بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
تو چقدر بی رحمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
بی رحم اون خودروساز بی وجدانه که با تولیدات آشغالشون خانواده های زیادی رو داغدار کرده وبی رحم تر از اونا مسوولین هستند که خیلی بی تفاوتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۵ دی ۱۳۹۹
درود بر تو 21:36
آخرین اخبار