انهدام یک کاروان لجستیک آمریکا در عراق

رسانه‌های خبری از انهدام یک کاروان لجستیک متعلق به نظامیان آمریکایی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری المیادین در خبری به نقل از خبرنگار خود از هدف گرفته شدن یک کاروان لجستیک ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در شهر «سماوه» مرکز استان مثنی در جنوب عراق خبر داد.

همچنین کانال خبری «صابرین نیوز» با اعلام این خبر افزود: این کاروان، حامل تجهیزات لجستیک آمریکا بوده که در منطقه سماوه در استان المثنی واقع در جنوب عراق منهدم شده است.

هنوز منابع خبری، اطلاعات بیشتری از جزئیات این عملیات اعلام نکرده اند.

گفتنی است چند روز پیش نیز کانال خبری صابرین نیوز از حمله به کاروان لجستیک آمریکایی‌ها در بابل عراق خبر داد که در آن دو خودروی آمریکایی دچار آسیب شد.

طبق اعلام این کانال، این خودرو‌ها با بمب‌های کنارجاده‌ای مورد هدف قرار گرفتند. پس از این عملیات، گروه مقاومت اسلامی، قاصم الجبارین حمله به کاروان لجستیک نیرو‌های آمریکایی در استان بابل را بر عهده گرفت. پیش‌تر نیز این گروه تازه تاسیس مسئولیت چند حمله دیگر را برعهده گرفته و آن‌ها را در راستای در تنگنا قرار دادن و محاصره نظامی و اقتصادی اشغالگران آمریکایی اعلام کرده بود.

این حملات علیه نیرو‌های آمریکایی در حالی انجام می‌شود که چند روز پیش نیز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند چند راکت کاتیوشا به سمت سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، پایتخت عراق شلیک شده و سامانه ضدموشکی مستقر در این سفارتخانه فعال شده است.

کانال صابرین نیوز در آن زمان اعلام کرد که در این حمله راکتی تاکنون بیش از ۱۱ راکت به سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است. منطقه سبز بغداد، منطقه‌ای به‌شدت امنیتی و محل استقرار اماکن دیپلماتیک و سفارتخانه‌های خارجی است. در پی این حادثه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد تا ایران را مسئول این حملات راکتی معرفی کند؛ مسأله‌ای که با تکذیب مقامات کشورمان روبرو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار