پاپ فرانسیس به لبنان و سودان سفر می‌کند

رهبر کاتولیک‌های جهان در پیام خود به مناسبت کریسمس از سفر به لبنان و سودان جنوبی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در پیام روز پنجشنبه خود به مناسبت میلاد حضرت مسیح (س) وعده سفر به لبنان و سودان جنوبی را داد.

او امسال در پیام خود در مراسم ویژه کریسمس و میلاد حضرت مسیح (س) که به علت شیوع ویروس کرونا با حضور کمتر از ۱۰۰ نفر برگزار شد، به طور ویژه از دو کشور لبنان و سودان جنوبی به علت مشکلات پیش روی آن‌ها نام برد و اعلام کرد که هرچه سریعتر به این کشور‌ها سفر خواهد کرد.

پاپ با اشاره به لبنان که با بحران عمیق اقتصادی و انفجار بندر بیروت در سال جاری مواجه بوده است، گفت: از دیدن رنج و اندوهی که تدبیر و مقاومت ملی لبنان را تضعیف کرده، عمیقا متاثر هستم.

او به مردم دوست داشتنی لبنان ابراز محبت کرده و درباره دیدار آنان در آینده نزدیک ابراز امیدواری کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان افزود: امیدوارم کشور لبنان بتواند از درگیری‌ها و تنش‌های منطقه‌ای فاصله بگیرد.

پاپ همچنین اعلام کرد که سفر به سودان جنوبی که بروز سیل‌ها موجب آوارگی هزاران نفر شد و به علت همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاده بود به زودی انجام خواهد گرفت.

او در پیام خود گفت: در کریسمس باید به جای اینکه به دنبال آرزو‌های بی پایان و اموال و لذت‌های زودگذر باشیم، به بی عدالتی‌ها نسبت به بسیاری از خواهران و برادرانمان بیندیشیم. باید به نیازمندان و فقرا کمک کنیم چرا که عیسی مسیح در فقر به دنیا آمد. با خدمت به فقرا، ما عشق خود را به او نشان خواهیم داد.

ماتئو برونی سخنگوی واتیکان اعلام کرد که زمان بندی و برنامه این سفر در آینده و با در نظر گرفتن تحولات اوضاع اضطراری بهداشت جهانی مرتبط با همه گیری بیماری کووید-۱۹ اعلام خواهد شد.

این در حالی است که رئیس جمهور عراق پیشتر از سفر پاپ فرانسیس به این کشور در سال میلادی آینده خبر داده بود. قرار است پاپ از ۵ تا ۸ مارس (۱۵ تا ۱۸ اسفند) نیز به عراق سفر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار