استقبال ترکیه از توافق تجاری پسابرگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا

وزارت خارجه ترکیه از دستیابی انگلیس و اتحادیه اروپا به یک توافقنامه تجاری استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه امروز، جمعه از توافقنامه تجاری پسابرگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا که در لحظات پایانی حاصل شد، استقبال کرد.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیه از توافقنامه‌ای که در مذاکرات در خصوص آینده روابط پسابرگزیت میان انگلیس و اتحادیه اروپا حاصل شد، استقبال می‌کند.

وزارت خارجه ترکیه با تأکید بر روابط نزدیک با انگلیس در تمامی زمینه‌ها اعلام کرد ترکیه نامزد عضویت در اتحادیه اروپا و قوانین گمرکی این اتحادیه است. این وزارتخانه در بیانیه خود نوشت: ما معتقدیم که این توافق برای ترکیه، فرصتی تازه را در زمینه روابطش با اتحادیه اروپا و انگلیس فراهم می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است: در همین ارتباط، آمادگی‌ها برای امضای یک توافقنامه تجاری آزاد میان ترکیه و انگلیس به مرحله نهایی خود رسیده است.

گفتنی است انگلیس و اتحادیه اروپا پس از چهار سال و نیم مذاکرات سخت و تنها یک هفته مانده به پایان دوره انتقال در ۳۱ دسامبر، روز گذشته و در آستانه کریسمس، از دستیابی به توافقنامه تجاری پسابرگزیت خبر دادند.

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا به خبرنگاران گفت: این یک جاده طولانی و پر پیچ و خم بود، اما ما به توافقات خوبی برای انجام معاملات با لندن رسیدیم. این منصفانه است، یک معامله متعادل بوده و انجام یک کار درست و مسئولانه برای هر دو طرف است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به خبرنگاران گفت: ما کنترل سرنوشت خود را پس گرفته‌ایم. مردم گفتند این غیرممکن است، اما ما کنترل خود را پس گرفته‌ایم.

این توافق اکنون باید توسط بلوک تجاری ۲۷ عضوی و همچنین پارلمان اروپا تصویب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۵ دی ۱۳۹۹
چه عجب تركيه يه موضع آرامش بخش از خودش نشون داد
آخرین اخبار