روسیه تحریم‌های تلافی‌جویانه علیه اتحادیه اروپا وضع می‌کند

روسیه اعلام کرد در اقدامی متقابل، تحریم‌هایی را علیه برخی مقامات اتحادیه اروپا وضع خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه العربیه، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد تحریم‌های تلافی جویانه‌ای را علیه مقامات اتحادیه اروپا در ارتباط با مسمومیت ادعایی الکسی ناوالنی اعمال خواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه با غیر قابل قبول خواندن رویکرد تحریمی بروکسل، اعلام کرد مسکو در اقدامی متقابل برای تحریم اتباع خود از سوی بروکسل در ارتباط با مسمومیت ادعایی مخالف سیاسی دولت، تحریم‌هایی را علیه مقامات اروپایی در نظر دارد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه روسیه، مسکو بر اساس اصل اقدام متقابل، فهرست نمایندگان اروپایی که از ورود به قلمرو روسیه منع هستند، را بسط خواهد داد. افرادی که در تشدید اقدامات ضد روسی اتحادیه اروپا نقش داشته، هدف تحریم‌های روسیه خواهند بود.

ساعاتی پیش نیز وزارت خارجه روسیه سفرای کشور‌های فرانسه، آلمان و سوئد را به دلیل تحریم‌های ضد روسی اتحادیه اروپا در ارتباط با پرونده مسمومیت الکسی ناوالنی احضار کرد. اتحادیه اروپا در ماه اکتبر با اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ فرد و یک نهاد روس به دلیل آنچه دست داشتن در مسمومیت رهبر مخالفان روسیه خواند، موافقت کرد. این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها و نیز ممنوعیت سفر به کشور‌های عضو این اتحادیه می‌شود و از چند روز دیگر به طور رسمی قابل اجراست.

شهریور سال جاری الکساندر ناوالنی در یک پرواز داخلی در سیبری بیمار شد و به کما رفت؛ او در همان شرایط با هواپیما به بیمارستانی در برلین منتقل شد. طبق اظهارات پزشکان آلمانی، آزمایش‌ها حاکی از مسمومیت ناوالنی با یک عامل عصبی بود؛ در آن زمان گفته می‌شد این آزمایش‌ها در سه کشور مختلف انجام شده است، از این رو دولت‌های غربی از روسیه خواستند تا در این باره توضیح دهد.

از آن زمان این مسئله مورد مناقشات بسیاری قرار گرفته و روسیه بار‌ها تاکید کرده که اظهارات خصمانه متعددی علیه روسیه در پرونده ناوالنی مطرح شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
روسیه بیجا کرد
آخرین اخبار