پشت‌پرده جریان #واکسن_بخرید/ تیرهایی که با خبرهای خوش خرید واکسن کرونا به سنگ خورد

در هفته گذشته تب #واکسن_ بخرید داغ شد و برخی‌ها روی این مطالبه عمومی و بر حق مردم موج سواری کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک هفته ای است که این موضوع کم و بیش  به چشممان خورده است و همچنان ادامه دارد، مطالبه به حقی که از طرفی برخی اهل علم و متخصصان یا حتی مردم عادی مطرح می شود که نگران جان خود و عزیزانشان هستند.

#واکسن_ بخرید تب داغی که راه افتاده است و افراد را تشویق به یک مطالبه ملی می‌کند، اما جالب است بدانید که این هشتگ زدن‌ها و تحریک‌ها برای خرید واکسن پشت پرده هایی دارد و رسانه های فارسی زبان از لندن و واشنگتن #واکسن_بخرید را کارزار توییتری کاربران ایرانی معرفی کردند و اینجا بود که برای خیلی ها روشن شد، ماجرا فراتر از یک خواست و مطالبه عمومی است و این رسانه ها سعی دارند تا با سوء استفاده، مطالبه تامین واکسن کرونا و سلامت مردم را سیاسی کنند.

این بار برخی ها در آن سوی مرزها هدایت یک عملیات ضد ایرانی را با اسم رمز «واکسن بخرید»  به دست گرفتند هر چند همیشه تیرشان به سنگ می خورد اما غرض ورزی ها حتی در اطلاع رسانی های ساده شبکه فارسی زبان در لندن به وضوح روشن است، در شرایطی که شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلیس این کشور را با وضع بغرنج و نگران کننده ای مواجه کرده، رسانه متعلق به دولت و بنگاه سخن پراکنی ملکه انگلیس برای اعلام آمار مرگ و میر کرونا در ایران از تصویر قبرستان  و برای اعلام خبر مرگ و میر کرونا در انگلیس از تصویر مردم خندان این کشور استفاده می کند.

در نهایت پس از چند روز تب داغ #واکسن_بخرید، وزیر بهداشت خبرهای خوشی از تامین واکسن کرونا داد و اعلام کرد که برای ده درصد جمعیت کشور از طریق کوواکس سازمان جهانی بهداشت واکسن خریده ایم.

نمکی گفت: با چانه زنی ۸ میلیون دوز سهمیه را به ۱۶ میلیون دوز رسانده و واکسن کرونا را پیش خرید کرده ایم و مشکل نقل و انتقال پول حل و سبد واکسن‌های ایران از کوواکس تضمین شده است.

وزیر بهداشت درباره دست های پشت پرده آن سوی مرزها و زخم هایی که در دوران کرونا به ایران زده شد، گفت: در شرایطی که بیماران اروپایی در چمن بیمارستان بستری می شدند، در هیچ نقطه ای از کشور بیماری پشت درب بیمارستان نماند و این #واکسن_ بخرید زخمی جدید از خنجر کهنه و آشنا برای ماست و ما این خنجر از پشت خوردن ها را امروز تجربه نکرده ایم؛ بلکه روزهای نخست شیوع کرونا بسیار خنجر خوردیم اما هرگز نظام سلامت را به سیاست پیوند نزدیم و نمی زنیم.

نکته اصلی ماجرا اینجاست؛ عامل این زخم جدید همین مدعیان حقوق بشر و مردم ایران هستند، آنها خودشان راه را بر ما می بندند و بعد مانند دایه مهربانتر از مادر وسط میدان میایند و خود را حامی مردم معرفی می کنند.

 #واکسن_بخرید

مشکل پرداخت پول واکسن کرونا از کجا آب می خورد؟

کمی به عقب بر می گردیم، اواسط مهرماه بود که مسئولان وزارت بهداشت از خبر پیش خرید واکسن کرونا از کوواکس سخن گفتند و اعلام کردند که به زودی هزینه پیش خرید واکسن کرونا پرداخت خواهد شد اما پس از مدتی تلاش، مسئولان بانک مرکزی و وزارت بهداشت از سد راه ایران برای خرید واکسن کرونا سخن گفتند چرا که در سایه تحریم های ظالمانه آمریکا امکان نقل و انتقال پول برای پیش خرید واکسن کرونا میسر نشد و در نهایت رئیس کل بانک مرکزی نسبت به مطالبه مردم و سوء استفاده از این موضوع واکنش نشان داد.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تلاش های ایران برای خرید واکسن کرونا  بیان کرد: اساساً خرید کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی به هیچ عنوان نباید مشمول تحریم باشند و نباید نیازمند دریافت هیچ مجوزی باشند. البته تمام تحریمهای آمریکا علیه ایران از نظر ما نامشروع و خلاف حقوق بین الملل است و هیچ مبنای قابل قبولی برای آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما دولت ترامپ در راستای سیاست فشار حداکثری یا به عبارت بهتر زورگویی و یکجانبه گرایی حداکثری، تمام قواعد حقوق بین الملل را زیرپا گذاشته که یکی از آنها تحریم کل نظام مالی ایران و تمام بانکهای ایرانی است. همین که آمریکا بانک مرکزی و تمام بانکهای ایرانی را تحریم می کند و صادرات نفت، محصولات پتروشیمی و سایر اقلام صادراتی ایران را تحریم می کند، نشان دهنده این است که هیچ حد و مرزی در اعمال فشار علیه مردم ایران قائل نیست.

رئیس بانک مرکزی بیان کرد:  وزارت بهداشت ایران، برای خرید واکسن کرونا توافقاتی با کوواکس داشته است. مبلغ مشخصی هم باید از طرف ایران پرداخت شود که بخشی از آن به عنوان پیش پرداخت باید به حساب ذینفع در یک بانک اروپایی پرداخت شود و همین که این پرداخت برای واکسن کرونا بوده و فرستنده و ذینفع پول هم مشخص است باید کفایت کند و نباید هیچ دلیل و سند دیگری برای این موضوع نیاز باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: مورد مصرف واکسن کرونا مشخص است و هیچ کارکرد دیگری ندارد اما به دلیل فشارهایی که آمریکایی ها بر بانک های مختلف اروپایی آورده اند و آنها را از کار با ایران ترسانده و جریمه های بسیار سنگینی را علیه آنها تحمیل کرده اند، بانک مقصد در صورتی حاضر است پول را دریافت کند که مجوز اختصاصی و موردی توسط آمریکا صادر شود و تمام مراحل انتقال پول به صراحت در آن ذکر شود.

تلاش های برای دور زدن تحریم ها و نقل و انتقال پول ادامه داشت اما رسانه های فارسی زبان آن سوی مرزها باز هم دست به کار شدند و شب یلدا را برای ترند کردن #واکسن_بخرید انتخاب کردند، انتخابی که بسیار هوشمندانه بود چرا که در این شب استفاده مردم از شبکه های مجازی به شدت افزایش پیدا کرد، از طرفی در یلدا بیشتر ایرانیان تا پاسی از شب بیدار هستند و این فرصت مناسبی برای رسیدن به آمار بالایی از #واکسن_بخرید بود.

واکسن کرونا

واکسن بخرید؛ اسم رمز عملیات فریب مردم ایران

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی نوشت: «در ادامه پروژه تحریم دارو، تحریم وام IMF، تحریم ماسک، تحریم تجهیزات حفاظتی، تحریم کیت تشخیصی PCR، تحریم رپیدتست کرونا، این بار رمز عملیات فریب و عنوان مستعار پیوست رسانه ای تحریم: واکسن بخرید.

خیلی ممنون! خوب شد گفتید!.»

علیرضا وهاب‌زاده مشاور رسانه‌ای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با انتشار پستی در صفحه شخصی‌ خود در شبکه‌های اجتماعی، به حواشی اخیر درباره واردات واکسن کرونا واکنش نشان داد و نوشت: «مطالبه واکسن یک حق است برای همه مردم؛ وزارت بهداشت هم از تمام منابع رسمی و مطمئن دنیا با تمام مشکلات پیش‌رو پیگیر این حق مردم است اما هشتگ #واکسن_بخرید آدرس غلط است.

اگر واقعا دغدغه سلامت و تامین دارو داریم باید مطالبه #رفع_تحریم_دارو  و بازشدن راه مطمئن انتقال پول داشته باشیم.»

حل مشکل خرید واکسن کرونا؛ وقتی نقشه های شوم نقش بر آب می شود

با وجود پرده برداری مسئولان از اقدامات برای تحریک مردم ایران اما باز هم فراخوان دوباره ای برای #واکسن_بخرید در فضای مجازی راه افتاد  و پنچ شنبه شب برای طوفان توییتری دوم انتخاب شد؛ باز هم زمانی که مردم بیشتر در فضای مجازی هستند و بسیاری تا نیمه های شب در شبکه های مجازی فعالیت می کنند، اما پن شنبه صبح رئیس بانک مرکزی و سخنگوی دولت از گره گشایی نقل و انتقال پول و مشکل خرید واکسن کرونا خبر دادند.

علی ربیعی سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود در توئیتر با بیان اینکه بالاخره پیگیری دولت، به خصوص تلاش بی‌وقفه بانک مرکزی به ثمرنشست و یک بامداد پنجشنبه مجوز انتقال پول برای خرید ‎واکسن کرونا از طریق یک بانک صادر شد، گفت: در این مرحله دویست میلیون یورو اختصاص یافته و بانک مرکزی به هر میزان که لازم باشد منابع ارزی برای خرید واکسن کرونا تامین می‌کند.

ربیعی افزود: ‏دولت از اولین روز‌ها و هفته‌های شیوع ‎کووید ۱۹ راهبرد تولید و ‎خرید واکسن را در دستور کار خود داشت و به رغم موانع متعدد ضمن حمایت از تولید داخلی، برای خرید از خارج و از راه‌ها و منابع مختلف تلاش کرد. امروز در هر دو زمینه، به موفقیت‌های امیدبخشی رسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: ‏در دفاع از معیشت و ‎سلامت مردم کوتاه نخواهیم آمد و اطمینان داریم که فشار حداکثری و ‎تحریم در برابر اراده مردم و همت دولت به زانو خواهد افتاد.

واکسن کووید 19

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود از حل مشکل خرید واکسن کرونا خبر داد و نوشت:
 
«در یکی از پست‌های قبلی ام تاکید کردم تحریم آمریکا و نیاز به اخذ موافقت اوفک موجب شده که مرحله خرید واکسن کرونا از کواکس با مشکل و تاخیر روبه‌رو شود.

در این خصوص چند نکته را برای اطلاع مردم عزیز اعلام می‌کنم:

۱_ موافقت اولیه برای انتقال از حساب یک بانک (غیر از منابع بانک مرکزی در کره) بامداد امروز دریافت شد و دستور پرداخت وجه را صادر کردیم، پیگیری‌های لازم در این زمینه بی وقفه ادامه دارد.

۲_ بانک مرکزی ایران برای خرید واکسن کرونا در این مرحله ۲۰۰ میلیون یورو تخصیص داده است در صورت نیاز منابع بیشتری نیز تأمین خواهیم کرد.

۳_هماهنگی لازم را با وزارت بهداشت در این خصوص داریم و مردم عزیز مطمئن باشند که خرید و انتقال واکسن کرونا در اسرع وقت انجام خواهد شد.

۴_ در کنار اقدام برای تخصیص ارز خرید واکسن کرونا حمایت و پشتیبانی لازم برای تامین ارز تجهیزات مورد نیاز خط تولید برای تولید داخلی واکسن را با اولویت خاص پیگیر هستیم و به همه تلاشگران این عرصه خسته‌نباشید می‌گویم.

زمان احتمالی آغاز واکسیناسیون به دنبال ورود واکسن کرونا به کشور

در ادامه درست همزمان با طوفان توییتری #واکسن_بخرید رئیس انستیتو پاستور ایران از زمان احتمالی آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران خبر داد و گفت: در کنار خرید از کواکس تحویل و تزریق واکسن ها در حدود ۶ تا ٨ هفته آینده آغاز می شود، همچنین با هدایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شرکت های مطمئن مذاکره برای تهیه واکسن کرونا آغاز شده است و واکسن کواکس زودتر به دست ایران خواهد رسید.

بیگلری افزود: کشور ما نپذیرفت از واکسن های ناشناخته برای تزریق مردم استفاده کند اما برخی کشورها پذیرفتند این آزمایش بالینی بر روی مردم آنها انجام شود تزریق واکسن را به صورت آزمایشی فقط برای واکسن هایی اجازه دادیم که تولید داخل و یا تولید مشترک باشد.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: نخستین واکسن تولیدی داخل، این هفته وارد آزمایش بالینی می شود و در طی سه تا چهار هفته آینده حداقل دو واکسن وارد فاز يک کارآزمایی بالینی می شود.

بیگلری افزود: خبر بسیار خوب این است که یکی از واکسن ها که تولید مشترک بین ما و کشور دیگر است مراحل حیوانی را به خوبی گذرانده شده است و خوشبختانه فاز یک کارآزمایی بالینی آن هم جواب بسیار خوبی گرفت و مرحله دوم هم در آن کشور در حال انجام است و امیدواریم در بهمن بتوانیم فاز آخر کارآزمایی بالینی را با افتخار به عنوان تولید ایرانی تقدیم مردم کنیم.

واکسن کرونا بخرید

در نهایت نیز ،کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در صفحه توییترش به دنبال طوفان توییتری پنج شب درباره خرید واکسن کرونا نوشت:« از طریق هشتگ هایی چون #واکسن_ می سازیم، #واکسن_بخرید، #واکسن_کرونا_مطالبه_ ملی ، vaccine4iran# و #تحریم_واکسن، ایرانیان نشان دادند که تبلیغات جنبش های ضدواکسن مربوط به برخی محافل یهود و صهیونیست ارتدکس تاثیری در شکل گیری رفتار سلامت مردم ایران ندارد.»

البته باید توجه داشت در این میان مطالبه گران واقعی سلامت دشمن یا دست نشانده نیستند و دل خوشی از کشورهای بیگانه ندارند اما از سیاست گذاران کشور می خواهند تا زمان تولید واکسن ایرانی کرونا برای تامین واکسن برای کادر درمان و بیماران در معرض خطر اقدام کنند و خوشبختان رئیس جمهور چند روز پیش در این باره قول های خوبی داد و اعلام کرد که اولویت های تزریق واکسن مشخص شده است و انتظار می رود مسئولان برای پاسخ به مطالب مردم روند تولید واکسن کرونا را به سرعت دنبال و تا آن زمان اقدام به تامین واکسن کرونا برای گروه های پرخطر کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
اینی که با پرچم سوئد جواب همه رو میده بگو تو واکسن خارجی بزن فلج که شدی و صورتت برگشت انوقت بیا جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
اینایی که میگن واکسن خارجی بزنید وقتی آمد جرات زدن نمیکنند واکسن ها رو دستتون می مونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۸ دی ۱۳۹۹
پشت پرده اش اینه که اینا که میگن واکسن بخرید مردم نیستن من ترجیح میدم با کرونا بمیرم اما واکسن خارجی نخرم اصلا از این واکسن بخرید
Iran (Islamic Republic of)
مصیب
۰۱:۵۲ ۰۷ دی ۱۳۹۹
واکسنای خارجی آلوده هستن واسه ایرانیا. خون اهدایی فرانسه که سالها قبل آلوده به ایدز بود و ایدز رو به ایران آورد یادتون نره.
ما خودمون به کوری چشم خارجیها واکسن ساختیم. مثل این صد سال که خودمون واکسنامون میسازیم. مثل سرخک و سل و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
نه به واکسن خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اینکه یه عده خاص هشتک زدن واکسن بخرید یکم مشکوکه مخصوصا این سلبریتیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
شما اگه راست میگید هنوز نتونستید واکسن آنفولانزا بخرید جه برسه به کوید19
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واکسن خارجی معلون نیست چیه چه بلایی سر ادم میاره
انشاالله واکسن خود دانشمندامون زود بیاد بازار
Iran (Islamic Republic of)
#درخواست تعویق آزمون استخدامی
۱۸:۰۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام آقای رئیس جمهور من یک جوون بیکارم برای شرکت در ازمون استخدامی ثبت نام کردم و این آزمون برام حیاتیه هر چند قسم خوردن به هیچ وجه درست نیست اما قسم میخورم تا شاید باور کنید مناطق سردسیری شرایط خوبی برای برگزاری آزمون در دی ماه نداره بخصوص در شرایط کرونایی نگرانی خانواده و اضطرابی که در طی این مدت متحمل شدیم روحیاتمون رو به شدت ضعیف کرده ازتون خواهش میکنم این آزمون رو به تعویق بندازید از هر راهی که فکر کنید این درخواست رو مطرح کردیم و دریغ از پاسخ لطفا بشنوید و درکمون کنید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
ایقد نخریدین تا کانالهای خارجی هشتک واکسن بخرید گذاشتن ...ولا اگ اونا فشار نمیوردن نمیخریدن هر چن تا بیارین
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۳۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام.باید اولویت واکسن داخلی باشد و واکسن خارجی با احتیاط ازمایش و تست شود،در شرایط فعلی باید ازمون استخدامی کشوری تعویق سه ماهه یابد تا از هلوکاست داخلی و به خطر افتادن جان مردم در این هوای سردویخبندان که بیشتر افراد دچار سرماخوردگی و...شدند جلوگیری شود.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سپاس
Iran (Islamic Republic of)
محسن ایران
۱۶:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام.اگر میزان شیوع کرونا در کشورمان نسبت به جمعیت در نظر گرفته شود رتبه کشور ما در جهان بسیار بالاتر از امار فعلی خواهد بود،اگر واکسنی به کشور وارد شد باید با احتیاط ازمایش و تست شود،اولویت باید واکسن داخلی باشد،از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا میخواهیم جهت جلوگیری از شیوع موج جدید کرونا آزمون استخدامی کشوری را تعویق سه ماهه نمایند،جان فرزندان مردم باارزشتر است،حتی بیشتر کشورهای اروپایی دور جدید از محدودیت و قرنطینه را بخاطر جهش کرونا شروع کردند ولی در کشور ما متاسفانه میخواهند ازمونی را با ظرفیت نزدیک به یک میلیون نفر ان هم در این فصل یخبندان که بسیاری از مردم دچار سرماخوردگی و...شدند برگزار کنند،خواهش میکنیم با تعویق ازمون جلوی این فاجعه گرفته شود.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.اجرتان با خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
چینی ها واکسن نزدند ولی خوب شدند
فیلمهای پارسال همین موقع چین را نگاه کنید شیوع کرونا وحشتناک بود ولی زودتر از بقیه کشورها کرونا را جمع کرد واکسن هم نزدند با طب سنتی درمان کرد
لااقل در حد اپسیلون هم شده از تجربیات چینی ها بپرسید که چه کردند شاید پیشگیری که اونها انجام دادن از این واکسن های دی ان ای هوشمند بهتر باشه
Sweden
ناشناس
۱۹:۰۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
وااااای تو دیگه کی هستی... خود چین ویروس و ساخته .. انتی ویروسشم قبلش ساخته ... کشوری که ۱۸۰۰ م جعمیتش ۴۰۰۰ خرده ای فوتی...
میشه اخه

وایییییییی
واااااااااای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۶ دی ۱۳۹۹
خب واکسن میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۱۳ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام.از وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا میخواهیم جهت جلوگیری از شیوع موج جدید کرونا آزمون استخدامی کشوری را تعویق سه ماهه نمایند،جان فرزندان مردم باارزشتر است،حتی بیشتر کشورهای اروپایی دور جدید از محدودیت و قرنطینه را بخاطر جهش کرونا شروع کردند ولی در کشور ما متاسفانه میخواهند ازمونی را با ظرفیت نزدیک به یک میلیون نفر ان هم در این فصل یخبندان که بسیاری از مردم دچار سرماخوردگی و...شدند برگزار کنند،خواهش میکنیم با تعویق ازمون جلوی این فاجعه گرفته شود.از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.اجرتان با خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
شما واکسن وارد کن هر کی خواست خارجیش رو میزنه هرکسی هم نخواست واکسن داخلی رو استفاده کنه:)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
موافقم ولی کسیکه واکسن خارجی زد حتما قرنطینه بشه چون معلوم نیست اینبار برای ملت چه خوابی دیدند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
ما واکسن خارجی نمی زنم بعد از کارایی که آلمان و آمریکا کردن. خودتون بسازید می زنیم پول مملکتو هدر ندید
Sweden
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
تو و خانواده ات نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
هر وقت واکسن آنفولانزا رو ساخت واکسن کرونا رو هم میسازه
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۱۴:۳۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
گفتیم واکسن بخرید نگفتیم برین چینی بخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
چینش که بهتر جواب داده با جمعیت حدود دومیلیاردیش که چند برابر کشور ماست کاملا کنترل شده ولی انگلیسیش و آمریکاییش که جواب نداده هر روز تلفاتشون رو میبینید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واکسن بیاد من میزنم ... هر کی نمیخاد بشینه پرپر شدن عزیزاشو ببینه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اینم طرز حرف زدنشونه از کسایی که الگوشون سلبریتی ها هستند
انتظاری نداریم :/
Sweden
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
خوب راست میگه . نه وایسته کل خانواده اش فوت کنن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
والله همینو بگو
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۵۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اصلا واکسن کرونای خارجی وارد نکنید بسیار خطرناک است و امکان دارد بیماری جدیدی وارد شود و غیرقابل درمان من واکسن ایرانی می زنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
مردم ایران اکثرا به واکسنهای خارجی اعتماد ندارن بعد اینا رفتن این همه واکسن پیش خرید کردن ...باز یه هولوکاست دیگه برای مردم ایران در راهه بخصوص برای کادر درمانی که اگه بزنن و اتفاقی براشون بیفته فاجعه بزرگی اتفاق میفته....اصلا مگه این طوفان توییتری مهمه که اینها تن میدن به خرید واکسن...ما واکسن بومی ایرانی میخواهیم و اعتمادی به واکسن خارجی نداریم ...امیدواریم که کادر درمان نزنن این واکسن رو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
خسته نباشید. اگه واکسن وطنی جواب میده چرا باید اینهمه منت خارجی رابکشیم تازه اونم معلوم نیست چیچی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
قابل توجه افرادی که میگن واکسن بخرید
اولا یه بار کمک پزشکی گرفتیم از فرانسه ایدز رو وارد ایران کرد برا همیشمون بسه
دوما امروز وزیر اسرالیا واکسن رو با درپوش زد یعنی اصلا واکسن نزد
بازم میخوایید؟
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
هر سال داری واکسن انفولانزای فرانسوی میزنیااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
عزیزم برو بررسی کن رئیس سازمان انتقال حون دران زمان کی بود جزو کدام نهاد نظامی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واکسن آمریکایی کرونا عواض زیادی دارد جزئیات نتایج را منتشر نمیکنند و از طرف دیگر واکسن کرونا به گفته متخصصین 90 روز بیشتر ایمنی ایجاد نمیکند واکسن خارجی کرونا بیشتر تبلیغاتی و جنبه تجاری و نفع اقتصادی برای شرکت های تولید کننده آن دارد
Sweden
ناشناس
۱۳:۲۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
همینهایی که میگن واکسن خارجی نمیزنیم

بیاد خودشون و خانواده شون توصف خریدن
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۰۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
نه خیر، شما همه رو با خودت مقایسه نکن، نزدیک ده تا کامنت گذاشتی در حمایت از واکسن های خارجی! خوب تو برو بزن و به دیگران کاری نگیر، اعلام آمادگی نزدیک به بیست هزار نفر برای تست واکسن ایرانی خودش بیانگر این واقعیت هست که اکثریت زیادی از مردم ایران هیچ اعتمادی به غربی ها و بخصوص واکسنشون ندارند، به نظر من اتفاقا دولت کار خوبی کرده که در کنار واکسن ایرانی واکسن خارجی هم خریداری کرده! اینطوری بهانه رو از دست اون معدود افرادی که همیشه چشمشون به اونور آب هستش گرفته میشه و در عین حال عواقب و عوارض واکسن های خارجی هم بر عهده خود این افراد هستش، من یکی با خانوادم که تحت هیچ شرایطی واکسن خارجی نمی‌زنم، بقیه اختیار خودشون رو دارند،
Sweden
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
ببینم اگه واکسن ایرانی نبود اون موقع هم همین و میگفتی? میگفتن واکسن ایرانی۳ سال دیگه تولید میشه بازم نمیزدید?
Sweden
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
بعدشم مهم زود امدن ..بحث خارجی ایرانی نیست... ایرانی اگه تایید شه حداقل مرداد تولید میشه تا به همه گروهها بخوان بزنن یه سال هز همینوالان طول میکشه ولی خارجی و بخرن تا بیاد سریع میزنن حداقل تا فرودین دیکه کشته نداریم
ظاهرا از کشته شدن مردم ناراحت نیستی... عزیز از دست دادن و نمیفهمی . متوجه نمیشی بخاطر دیر واکسیناسیون چقدر شغل متهدم میشه. چقدر افراد افسرده میشن بخاطر از دست دادن شون. تا ابد یادشون نمیره..چقدر بیمار سرطانی و دیگه بخاطر ترس کرونا درمان و عقب میندازت.. پس بد جنس نباش... هر کدوم زودتر باید زد... احمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
حیف محصولات خودمون نیست کرونا یاب ...دارو...واکسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
کرونا یاب رو عالی گفتی یادش بخیر این مرونا یاب رو باچه طمطراقی رونمایی کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واکسن چینی خریدن
Iran (Islamic Republic of)
javad
۱۲:۴۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
بعيد ميدونم پول هم واريز كنند به اين نامردهاي اروپايي چيزي دست مردم رو بگيره - به بهانه هاي مختلف پول رو ميگيرند و بلوكه ميكنند و برنميگردونند -
United States of America
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اولا واکسن های امریکایی عوارض وحشتناکی بر روی مردم امربکا داشته ثانیا از کجا معلوم مثل المان که خون الوده به ایدز به ایران ارسال کرد امریکایی ها هم واکسن الوده به ما ندهند .امریکایی هایی که اصولا با ایجاد جنگ های بیولوزی طی سالهای ۱۸۶۰ داروهای فیک به کشورهای افریقایی انها ارسال می کرده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
خون الوده از فرانسه اومد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۰۱ ۰۶ دی ۱۳۹۹
نگرانی از اینست که یکوقت واکسن زدن را برای مردم اجباری کنند. انوقت از آن مصیبت های تحمیلی به کجا باید فرارکرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
لطفا بودجه ممکلت رو هدر ندید. واکسن خارجی ها ارزونی خودشون ... معلوم نیست چه کار می کنند ... همون مبلغ رو صرف واکسن وطنی کنید. ما که واکسن خارجی نخواهیم زد...
Iran (Islamic Republic of)
محمد بیکدلی
۱۴:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
منابع هر کشوری مردمشه کادر درمانشه سالمندشه .از این مردم باید محافظت کرد با هر واکسنی که امادست می خواد ایرانی باشه می خواد خارجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
از کدام کشور بخریم که روی مردم خودش تست داده ؟ من که ترجیح میدم واکسن ایرانی بزنم تا خارجی اونهم از نوع کره ای .
Iran (Islamic Republic of)
حسبن
۱۴:۰۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
من هیچکدام را نمی زنم چون هیچ نتیجه ای هنوز قطعی نشده فقط پول به جیب مافیاهای واکسن سرازیر خواهدشد.
Iran (Islamic Republic of)
هدهد
۱۱:۵۵ ۰۶ دی ۱۳۹۹
بعداز ورود خونهای آلوده به ایدز چطور میتونیم به خارجی ها که میخان سربه تنمون نباشه اعتمادکنم حیفه پول بیت المال نیس همونو بدید جوونا خودمون تولید انبوه کنن! وقتی هی دارن ازخارج تومخ مردم میکنن واکسن بخریدمعلوم نیست به اسم واکسن چی میخان بمون بزنن کنترلمون کنن یانابودمون کنند اونا به خون ما تشنه ان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
خون آلوده به ایدز که یادتون نرفته؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۱:۰۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واکسن رایگان بزنید
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
خانواده ما همگی میگن ما واکسن نمی زنیم اونم از نوع خارجش که اگر موثر بود باید تو کشورهای خودشون اثر میکرد مخصوصا واکسن های انگلیسهای پلید که باعث کویدهای جهش یافته شدن و آمریکایها که باعث فلج صورت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
من که حاظر نیستم واکسن خارجی بزنم. هر وقت واکسن ساخت خودمون کاملا آماده شد اون وقت حاظرم بزنمش
Iran (Islamic Republic of)
محمد بیکدلی
۱۴:۱۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اصن قرار نیست به تو واکسن بزنن .واکسنا همشون صاحب دارن کادر زحمت کش درمان و افراد اسیب پذیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
Yjc!!?? چراتیک نظرها وگزینه پاسخ، غیر فعال شده!؟! چه مصلحتی دارید!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
معلوم نیست که دولت چه بلایی سرمردم ما داره میاره!؟! مردم ازدست این دروغ گویی ها وتناقض گویی های دولت، خسته شدند وبلاتکلیف!؟! شاید هم هدف دولت همین بوده!؟! وبالاخره میخواهد واکسن داخلی ویا واکسن برادرچین ویا روس رابه مردم قالب کند!؟! که جز بدبختی، چیزی برای مردم نداشتند!؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
هنوز نتایج قطعی واکسن معلوم نیست و دولت های کشورهای جهان سوم مردم را به زدن واکسن تشویق میکنند و ازاین راه هم سودهای سرشار به جیب سازندگان واکسن ها سرازیر میکنند و هم واکسن هارا برروی مردم خود آزمایش میکنند. من واکسن نمیزنم و فقط نکات بهداشتی را بشدت رعایت میکنم تا دردام مافیاهای واکسن چه خارجی و چه ایرانی نیفتم. فقط نگرانیم از اینست که یک وقت واکسن را اجباری کنند که آن مصیبت و مسأله ای مشکوک خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۰:۲۵ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واکسن خارجی نمیخواهیم
Sweden
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
اروم نمیگیگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۹
من به واکسن خارجی اعتماد ندارم
فقط واکسن ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
بخریم خوبه ها
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۱۵ ۰۶ دی ۱۳۹۹
حالا واکسن خریدین کی میزنه ما تا واکسن ساخت خودمون نیاد ترجیه میدم کرونا بگیرم شاید بمیرم ولی واکسن از کشورای دیگه نزنم
Sweden
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۶ دی ۱۳۹۹
یه ان شالله هم بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
واکسن بخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام.وقتی دشمنان این مملکت مردم و مسئولان را تشویق به خریدن واکسن می کنندچرا این قدر مسئولین اصرار به خرید واکسن خارجی می کنند.چرا از تولید ایرانی و فهم جوانان و دانش کشور ما استفاده نمی کنید.آیا این نوع مدیریت را مثل مدیریت خودرو و برجام می خواهید به پیش ببرید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد بیکدلی
۱۴:۲۲ ۰۶ دی ۱۳۹۹
عزیز دلم از اونم استفاده میشه فعلن تا واکسن خودمون اماده بشه چندین ماه زمان میبره .
کادر درمان تموم شدن نابود شدن مردم دارن از بین میرن الان نیازه چیزی که امادست استفاده بشه . واکسن خودمونم تا اماده بشه منتظر می مونیم
Germany
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
یاابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
شیخ جاسم
۱۳:۲۹ ۰۶ دی ۱۳۹۹
یا ابا الفضل درست نه ابو فضل
آخرین اخبار