همیاری بسیج و سازمان صمت فارس برای برقراری آرامش بازار

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: تمرکز بر تامین به موقع مایحتاج مردم و برخورد با هر نوع افزایش قیمت جزو اولویت‌های اصلی سازمان صمت استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمید رضا ایزدی گفت: تمرکز بر تامین به موقع مایحتاج مورد نیاز مردم، برخورد با هر گونه افزایش قیمت، ایجاد تعادل و ثبات در بازار، نظارت بر انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها جزو اولویت‌های اصلی سازمان صمت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ضمن قدردانی از همکاری بسیج اصناف گفت: بسیج اصناف، سپاه فجر استان، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی در جهت حفظ آرامش و امنیت بازار تلاش بی وقفه‌ای داشته و عملکرد سایر صنوف نیز با سازمان صمت فارس در اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان مفید واقع شده است.

او با اشاره به توانمندی سپاه و بسیج افزود:تعامل و همکاری این دو با سازمان صمت در جهت خدمت‌رسانی به مردم نقطه قوتی است چراکه توانسته اند با کمک‌های مومنانه در تامین مایحتاج مردم اقدامات موثری را رقم بزنند.

ایزدی با اشاره به عملکرد و دستاورد‌های سازمان صمت فارس افزود: این سازمان در استفاده بهینه از ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف صنایع، معادن، کشاورزی و ... به خوبی عمل کرده و در امر توسعه صادرات و ورود به بازار‌های بین المللی نیز خوش درخشیده است.

رئیس صمت فارس با اشاره به شرایط نشات گرفته از تحریم‌های اقتصادی، تاکید کرد: ایجاد تعادل و ثبات در بازار، کنترل قیمت‌ها، برخورد با هر گونه افزایش قیمت و تمرکز بر تامین به موقع مایحتاج مورد نیاز مردم، نظارت بر انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا‌ها جزو اولویت‌های اصلی وزارت و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

ایزدی با تاکید براین که هدف ما اجرای قانون و کمک به روند سالم سازی بازار، تولید و اشتغالزایی است، افزود: نظارت بر اجرای دقیق مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، همکاری متصدیان واحد‌های صنفی در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی و تلاش در جهت پیشبرد امور در شرایط بحرانی ناشی از این ویروس، نتیجه همراهی، هم افزایی، تعامل و برنامه ریزی دقیق و هدفمندی است که بسیج اصناف، روسای صنفی استان و اتحادیه‌های صنفی در انجام آن موفق عمل نموده است.

همیاران بسیج، یاری رسان در تهیه و توزیع کالا‌های ضروری

او با تاکید بر استفاده از ظرفیت و توانمندی همیاران بسیج با اشاره به این که فارس در اجرای هرچه بهتر طرح همیاران بسیج از استان‌های پیشرو است، اظهار داشت: در حال حاضر با تدابیر اتخاذ شده در کمیسیون نظارت بر تشکل‌های صنفی استان و همکاری بسیج اصناف، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی، بازار استان تحت کنترل قرار دارد و هیچ گونه کمبودی در زمینه تهیه و توزیع کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم وجود ندارد.

سرهنگ غلامرضا حسن پور، رئیس بسیج اصناف کشور نیز در این نشست در تعامل با بسیج اصناف و تشکل‌های صنفی، گفت: همچنان‌که میزان دقت و هوشیاری بسیج اصناف و بازرسان در شناسایی و کنترل جرایم صنفی، ملاک تعیین کننده‌ای برای کاهش جرایم و حرکت در مسیر بازار و فضای سالم اقتصادی قلمداد می‌شود، فعالیت و تلاش بازرسان سازمان صمت فارس نیز در پیشبرد اهداف مجموعه اصناف مهم و تاثیرگذار است.

حسن پور با تاکید بر ضرورت تجربه و تخصص کافی در نظارت و بازرسی در بازار از سوی بسیج اصناف بیان کرد:هر چند مسائل جزئی در بازار وجود دارد، اما می‌توان با همکاری و هم اندیشی آن را مرتفع نمود و راهکار‌های اساسی را به اجرا درآورد.

راه اندازی شبکه کاسبان امین

او با اشاره به راه اندازی شبکه "کاسبان امین" افزود: در کنار تولید و توزیع مناسب در بازار، شعار بسیج اصناف هدایت، حمایت و نظارت است که با راه اندازی شبکه کاسبان امین مسائل و مشکلاتی نظیر؛ تامین و توزیع مایحتاج مردم به حداقل می‌رسد.

حسن پور در پایان گفت: به طور یقین باتوجه به توانمندی اصناف شاهد عملکرد مناسب تری در جهت بهره مندی از ظرفیت‌ها را در برنامه هفتم توسعه کشور خواهیم بود.

محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس هم به نقش و جایگاه مهم اصناف در چرخه اقتصادی اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از تعاملات اقتصادی کلان در حوزه تولید، توزیع و صادرات کالا در اختیار اصناف قرار دارد که با توجه به تعامل و همکاری با سازمان صمت فارس، نقش صنوف مختلف در جهش تولید و گسترش فعالیت‌های اقتصادی مهم و حائز اهمیت است.

لزوم حمایت بیشتر دولت از اصناف

هاشمی به خسارت‌های وارده به اصناف اشاره کرد و افزود: پس از کادر درمان، اصناف نیز در جریان شیوع ویروس کرونا و در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در تعطیلی واحد‌های صنفی، متحمل خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی شدند که به حمایت‌های دولتی نیاز دارند.

نشست مشترک و صمیمانه هم‌اندیشی رئیس بسیج اصناف کشور و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با هدف کنترل نظارت بر بازار، بررسی چالش‌های موجود، اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و فعالیت‌های صنوف و بازاریان و تلاش برای ارائه خدمات شایسته‌تر به همشهریان جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد.

در پایان این نشست از کارگروه تولید ماسک بهداشتی آستان مقدس حضرت علی بن حمزه نیز بازدید به عمل آمد و مسائل و مشکلات این کارگاه هم مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.