رئیس سازمان صمت فارس:

سرمایه گذاری صنعتی در فارس ۱۰۰۰ درصد رشد داشته است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از رشد ۱۰۸۸ درصدی سرمایه‌گذاری بخش صنعت در استان در ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا ایزدی گفت: از ابتدای فروردین امسال تا پایان آذرماه با پیش‌بینی میزان سرمایه گذاری ۱۵۷هزار و ۲۴۶ میلیارد ریالی و اشتغال ۲۵ هزار و ۵۵ نفری، تعداد ۱۶۸۵ فقره جواز تأسیس در استان فارس صادر شده است.

او ادامه داد: در مقایسه مجوزهای صادره در سال کنونی نسبت به زمان مشابه پارسال و با در نظر گرفتن متغیر «میزان» ۴۵ درصد، و متغیر «سرمایه‌گذاری» ۹۸ درصد، و با متغیر «پیش‌بینی اشتغال» ۴۲ درصد رشد مثبت نتیجه‌گیری می‌شود.

رئیس سازمان صمت فارس عنوان کرد: از میزان ارقام ذکر شده با موضوع «تعداد جوازها»، بیشترین میزان صادر شده مربوط به شهرستان‌های شیراز، خرمبید، مرودشت، نی ریز، کازرون و هم‌چنین بیشترین آمار پروانه‌های صادر شده متعلق به شهرستان‌های شیراز با ۱۱۸ فقره، خرمبید ۱۵ فقره، زرقان ۱۴ فقره و مرودشت ۱۱ فقره بوده است.

ایزدی بیان کرد: هم‌چنین در ۹ ماهه امسال و با توجه به شرایط همه‌گیری «کرونا» در سطح کشور، تعداد ۲۳۳ فقره پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲۲۱۲۲۰ میلیارد ریال و با رشد ۱۰۸۸ درصد و با میزان اشتغال ۳۷۷۶ نفر با رشد ۱۴ درصدی، نسبت به زمان مشابه در سال ۱۳۹۸ صادر شده است.

او گفت: این در حالی‌است که در ۹ ماه ابتدای سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۰۹ فقره پروانه بهره‌برداری با حجم سرمایه گذاری ۱۸۶۲۴ میلیارد ریال و اشتغال ۳۳۱۶ نفر در فارس صادر شده بود.

ایزدی تصریح کرد: پروانه‌های بهره‌برداری در راستای تولید محصولاتی چون: شمش آلومینیوم، گندله آهن، آهن اسفنجی، انواع آب معدنی و... صادر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.