حیرت یک ماهیگیر از کشف صیدی مرگبار!

صیاد انگلیسی پس از آنکه برای دومین بار با آهنربا به ماهیگیری رفت با صحنه‌ای عجیب در رودخانه مواجه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چه ویلیامز، ۴۲ ساله، تصمیم گرفت از رودخانه Tame در نزدیکی ساتن کولدفیلد دیدن کند. او که قبلا قلاب ماهیگیری قدیمی خود را در آنجا گم کرده بود شروع کرد به گشتن دنبال آن اما با صحنه عجیبی روبرو شد؛ کشف 19 نارنجک‌ جنگ جهانی دوم.

ویلیامز پس از دیدن این صحنه اولین کاری که کرد این بود که  با آهنربای ۱۵ پوندی خود نارنجک‌ها را یکی پس از دیگری به بیرون کشید. پس از نیم ساعت، او با ۱۹ نارنجک جامانده از زمان جنگ تنها مانده بود، بنابراین فکر کرد شاید بهترین کار این باشد که با پلیس تماس بگیرد، چون هنوز دو نارنجک‌ خنثی نشده بود.

بیرون کشیدن ۱۹ نارنجک جنگی از آب دریاچه

نیرو‌های ارتش بعد از ظهر شنبه، ۱۹ دسامبر، به محل حادثه رفتند و قبل از اینکه تیم خنثی‌سازی مواد منفجره به آنجا برسد، منطقه را تخلیه کردند.

این ماهیگیر حرفه‌ای گفت: "وقتی اولین ماهی را پیدا کردم، با خودم گفتم این چه چیزی است؟ فکر می‌کردم که یک دستگیره در پوشیده از خاک است. اما بعد که از نزدیک آن را دیدم متوجه شدم یک نارنجک دستی است. باورم نمی‌شد. آن را به یک طرف پرتاب کردم، و به جستجو ادامه دادم، زیرا فکر کردم ممکن است گنج بیشتری در آنجا باشد".

بیرون کشیدن ۱۹ نارنجک جنگی از آب دریاچه

او ادامه داد: "من آن‌ها را یکی پس از دیگری بالا می‌کشیدم. نارنجک پشت نارنجک از همان نقطه بیرون می‌آمد. در عرض چند ساعت ۱۸ نارنجک دیگر هم پیدا کردم. یک یا دو تای آن‌ها هنوز سنجاق داشتند، اما بقیه سوراخ شده بودند و می‌دیدم که خطری ندارند".

او گفت: "بعد از این ماهیگیری در یک گروه فیسبوکی پستی گذاشتم و پرسیدم چه باید بکنم. یک گروه پاسخ داد که باید با پلیس تماس بگیرم وگرنه ممکن است خودم را منفجر کنم، بنابراین فکر کردم بهترین کار همین است. آن‌ها در عرض پنج دقیقه به آنجا رسیدند. پلیس گفت که قصد دارد نارنجک‌ها را دفع کنند. این واقعاً ناامیدکننده است، زیرا به من گفته شد که نارنجک‌ها متعلق به جنگ جهانی دوم هستند و می‌توانم ۱۵۰ پوند برای آن‌ها دریافت کنم".

بیرون کشیدن ۱۹ نارنجک جنگی از آب دریاچه

این ماهیگیر گفت: "اولین باری که از آهنربا در Leamington Spa استفاده کردم یک قیچی، هفت سکه و یک توپ چرخ پیدا کردم. فکر نمی‌کنم دوباره چنین چیزی پیدا کنم. شنیده بودم که برخی یک نارنجک پیدا کرده‌اند اما نه ۱۹ تا. همسرم می‌گوید من در صید ماهی خوش شانس هستم و اکنون در برداشتن بمب  هم خوش شانس هستم".

سخنگوی پلیس وارویک شایر گفت: "کمی بعد از ساعت ۱۲:۳۰ شب شنبه در پی گزارش تعدادی دستگاه مشکوک، به لیک لیستون در جاده کوتون در ساتن کلدفیلد فراخوانده شدیم. این حادثه با اطمینان برطرف شد و جاده تا ساعت ۳ بعدازظهر دوباره بازگشایی شد".

بیرون کشیدن ۱۹ نارنجک جنگی از آب دریاچه

پلیس همچنین جزئیات این حادثه را در فیسبوک به اشتراک گذاشت و به مردم هشدار داد که هنگام ماهیگیری با آهنربا مراقب باشند. پلیس نوشت: "می‌دانیم که ماهیگیری با آهنربا در منطقه و اطراف آن افزایش یافته است. در وهله اول ممکن است فقط واگن برقی عجیب و غریب یا دوچرخه زنگ زده  پیدا شود، با این حال، در مواردی، ممکن است کمی جالب‌تر باشد ... و خطرناک! ".


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بخاطر چند پوند
۱۱:۳۳ ۱۱ دی ۱۳۹۹
ممكن است بصورت اتفاقي جانش را بخاطر چندپوند به خطر بياندازد ... پليس اانگليس بايد با تجهيزات لايروبي و دوربين زير آب اين وسايل خطرناك را خارج كند .
آخرین اخبار