افزایش برودت هوای شبانه در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی برف و باران امروز از خراسان رضوی خارج می‌شود اما افزایش برودت هوای شبانه تا پایان هفته ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از فردا صبح تا پایان هفته، جوی پایدار همراه با افزایش دمای روزانه و کاهش دمای شبانه در خراسان رضوی پیش بینی شده است.

او افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد سه درجه سلسیوس پیش بینی شده است که فردا به پنج درجه سلسیوس می‌رسد و تا روز سه شنبه تا هشت درجه سلسیوس افزایش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: کمینه دمای هوای مشهد در شب گذشته یک درجه زیر صفر بود که امشب به هفت درجه زیر صفر می‌رسد و یکشنبه شب نیز همین میزان پیش بینی شده است، اما تا پایان هفته کمی از برودت هوا در این شهر کاسته می‌شود، ولی سرما همچنان ماندگار است.
 

بیشتر بخوانید


آهنگرزاده با بیان این که بارش برف و باران در تمامی ایستگاه‌های هواشناسی خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است، بیان کرد: بیشترین بارش رخ داده در این مدت در درگز با ۱۸ میلی متر و پس از آن در قوچان و بجستان با ۱۱ میلی متر ثبت و میزان بارش رخ داده در مشهد در این مدت ۳.۵ میلی متر گزارش شده است.

او تصریح کرد: هم اکنون بارش پراکنده برف در مناطق شرقی خراسان رضوی ادامه دارد و انتظار می‌رود از عصر امروز به تدریج سامانه بارشی از استان خارج شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: تشکیل مه به همراه کاهش دید هم اکنون در برخی از مناطق خراسان رضوی به ویژه نواحی شمالی گزارش شده و برای فردا مه گرفتگی به ویژه در محور‌های کوهستانی و سردسیر همراه با کاهش دما پیش بینی شده است.

آهنگرزاده اظهار کرد: شب گذشته وزش باد شدید در مناطق مختلف خراسان رضوی جریان داشت که بیشترین آن در سبزوار با ۶۱ کیلومتر در ساعت گزارش شد و پس از آن بیشترین شدت وزش باد در مشهد، تایباد، کلات و تربت جام با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

او افزود: ریوش با کمینه دمای هوای ۱۰ درجه زیر صفر و تایباد با بیشینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.