فرمانداران لرستان براساس ارزیابی جابه‌جا می‌شوند

معاون استاندار لرستان گفت: تلاش می‌کنیم فرمانداران را به تناسب ارزیابی‌هایی که انجام گرفته جابه‌جا شوند و از تجربیات آن‌ها در شهرستان‌های دیگر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، محمود ثمینی،معاون استاندار لرستان با اشاره به تغییر و جابجایی برخی فرمانداران در روز‌های اخیر اظهارداشت: جابجایی فرمانداران از نگاه وزارت کشور امری عادی است و تلاش می‌کنیم فرمانداران را به تناسب ارزیابی‌هایی که صورت گرفته جابجا شوند و از تجربیات آن‌ها در شهرستان‌های دیگر استفاده شود البته به سن بازنشستگی و سنوات خدمتی آن‌ها از طرف استان و وزارت کشور توجه می‌شود.

او با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر افزود: جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های شهر و روستا هنوز دستور العمل تشکیل ستاد‌ها از طرف وزارت کشور به استان‌ها ابلاغ نشده، ولی در عین حال در بحث برگزاری انتخابات این آمادگی را داریم ستاد‌های انتخاباتی را تشکیل بدهیم.

معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی استاندار لرستان در رابطه با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی عنوان کرد: شورای نگهبان هنوز پذیرش انتخابات به صورت الکترونیکی را اعلام نکرده و چنانچه شورای نگهبان این اقدام را بپذیرند به طور یقین در استان لرستان زیر ساخت‌های لازم فراهم می‌شود.

او با بیان اینکه جهت نشاط انتخاباتی و سیاسی و همچنین برگزاری انتخابات سالم کلیه تمهیدات اندیشیده می‌شود بیان کرد: در استان لرستان در انتخابات مجلس سال گذشته راهبردی تحت عنوان انتخابات سالم، قانون‌مند و بی طرفانه را در پیش گرفتیم که خوشبختانه موفق شدیم در همین راستا به کلیه فرمانداران در انتخابات‌ها تاکید می‌شود هر زمینه فکری راجع به کاندیدا داشته باشند علاوه بر اینکه نباید بیان کنند بلکه نباید در اقدام اجرایی آن‌ها تاثیر داشته باشد چراکه ما مجری قانون هستیم و اصل بی طرفی را باید رعایت و قانون مدار باشیم.

ثمینی گفت: استفاده مدیران از امکانات دولتی به نفع نامزد‌های انتخاباتی خلاف قانون است و چنانچه در این رابطه گزارشی دریافت کنیم به طور یقین با مدیران متخلف برخورد می‌شود.

او تصریح کرد:در استان لرستان ۱۵۲ حزب و تشکل سیاسی وجود دارد که ازاین تعداد ۱۲ مورد شعبه استانی و ۱۴۰ مورد دفتر فرعی شهرستانی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استانداری لرستان در رابطه با نقش احزاب و تشکل‌های سیاسی در انتخابات‌ها خاطر نشان کرد:در انتخابات سال گذشته تلاش شده در رابطه با فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی نشست‌های خوبی برگزار شد، ولی در هم اکنون به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری این نشست‌ها با تعداد زیاد وجود ندارد، ولی در آینده نشست‌هایی با دبیران احزاب و گرو‌های سیاسی به صورت مجازی یا جضوری برگزار می‌شود.

ثمینی در رابطه با اهمیت سمن‌ها افزود: در استان لرستان در گذشته ۳۶۸ سمن (گروه‌های مردم نهاد) فعال بوده که طی یک سال گذشته به ۴۲۵ سمن فعال رسیده و در این زمینه نه تنها رکود و تعطیلی نداشته‌ایم بلکه فعالیت و تعداد سمن‌ها بیشتر شده چرا که سمن‌ها در حوادثی همچون سیل و کرونا و مشارکت در اجرای طرح‌های دستگاه‌ها نقش موثری دارند.

معاون سیاسی، امنیتی اجتماعی استاندار لرستان عنوان کرد: باید از طریق سمن‌ها نسبت به توانمند سازی و استعداد یابی جوانان در تخصص‌هایی که دارند اقدام این جوانان شناسایی و وارد بازار کار شوند که در همین راستا بار‌ها به سازمان‌های دولتی تاکید می‌کنیم که کار‌هایی که در دستگاه‌های دولتی قابل برون سپاری است به سمن‌ها بسپارند.

او با اشاره به اعتبارات نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی استان بیان کرد: ممکن است برخی نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی مشکل اعتباری داشته باشند، ولی این نهاد‌ها بر اساس سیاست‌های کاری که دارند و در راستای رسالت و سازمانی حرکت می‌کنند، امسال از سازمان اجتماعی کشور ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دریافت شده که عمده این اعتبار در اختیار سمن‌ها و دفاتر تسهیل‌گری قرار داده شده که در زمینه آموزش و توانمند سازی مناطق حاشیه‌ای، جوانان، بانوان سر پرست خانوار و ایجادهزینه شود این اعتبار سال گذشته ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بوده است البته این اعتبار جدای از اعتبار فرهنگی است که دستگاه‌ها به طور مستقل دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.